[OLPC-Greek schools] Αξιοποίηση του διαδικτύου στο OLPC

Κώστας Κύρος kostaskiros at gmail.com
Sat Feb 19 22:51:11 EET 2011

Κώστας Κύρος
Θουκυδίδη 7 - Κανόνι
Κέρκυρα ΤΚ 49100
2661040391
6977064809<http://www.wisestamp.com/email-install?utm_source=extension&utm_medium=email&utm_campaign=footer><http://www.wisestamp.com/email-install?utm_source=extension&utm_medium=email&utm_campaign=footer>

Καλησπέρα σε όλους

Συμφωνώ με τον Γρηγόρη. Οι βασικές εργασίες που πραγματοποιώ με τα XO είναι
η αναζήτηση στον ιστό (και η παραπομπή σε ιστοσελίδες) και το γεγονός
έλλειψης οργάνωσης αγαπημένων από τα XO δυσκολεύει τα πράγματα.
Σε στιγμές που θέλεις όλα να γίνουν όπως τα έχεις σχεδιάσει, που έχεις
προγραμματίσει το μάθημά σου με μια συγκεκριμένη χρονική σειρά, αυτές οι
καθυστερήσεις είναι δυνατό να ανατρέψουν το σχεδιασμό.
Προσωπικά έχω φροντίσει να ξεπερνώ (μερικώς) το πρόβλημα με υπερσυνδέσμους
από την ιστοσελίδα της τάξης. Έχω στήσει μια πλατφόρμα moodle για την τάξη
μου και από εκεί παραπέμπω σε άλλες ιστοσελίδες με υπερσυνδέσμους. Έτσι τα
παιδιά χρειάζονται μόνο μια διεύθυνση να θυμούνται και να πληκτρολογούν κάθε
φορά: Αυτή της ιστοσελίδας της τάξης.
Πάντως και η λύση του Opera που εγκατέστησα στα XO είχε μέτρια αποτελέσματα
γιατί οι ιστοσελίδες εμφανίζονται με υπερβολικά μικρές γραμματοσειρές χωρίς
να είναι εύκολη η μεγέθυνση γιατί χάνεται το περιεχόμενο στις άκρες του
αριστερού και του δεξιού περιθωρίου.
Επίσης η διαδικασία αποθήκευσης εικόνων από το διαδίκτυο (ή αντιγραφής και
επικόλλησής τους) για τη δημιουργία κειμένων εμπλουτισμένων με εικόνες και
πληροφορίες από το διαδίκτυο είναι αρκετά δύσκολη και χρονοβόρα. Γίνεται
τελικά, αλλά με αρκετό κόπο από μέρους μου και αρκετή "γκρίνια" από τα
παιδιά, που έχουν συνηθίσει με το γνωστό τρόπο (δεξί κλικ).
Ένα άλλο σημείο που ήθελα να θίξω είναι η έλλειψη καταλληλότερων
προγραμμάτων από αυτά που είναι προεγκατεστημένα. Ίσως θα βόλευαν
περισσότερο εφαρμογές όπως το TuxPaint ή ένα πρόγραμμα δυναμικής γεωμετρίας
ή κάποιο υπολογιστικό φύλλο που να έχουν περισσότερες δυνατότητες
αξιοποίησης στην τάξη για τα μαθήματά μας, παρά κάποια που δεν τα
χρησιμοποιούμε καθόλου. Καλό θα ήταν σε αυτό το σημείο να γίνει μια έρευνα
για το ποια προγράμματα χρησιμοποιούμε όλοι μας περισσότερο (από τα
προεγκτεστημένα) ώστε σε μελλοντικές αναβαθμίσεις να ληφθούν υπόψη οι
προτιμήσεις των χρηστών.
Ίσως λίγο να γκρινιάζω, αλλά δεν ξεχνώ ότι το κέρδος που είχαν τα παιδιά
(και εγώ) με την επαφή τους με τα XO αυτόν τον ένα χρόνο είναι πολύ μεγάλο
και παρά τις δυσκολίες τελικά τα θετικά είναι πολύ περισσότερα από τα
αρνητικά (αν υπάρχουν αρνητικά).

Στις 19 Φεβρουαρίου 2011 6:31 μ.μ., ο χρήστης Grigoris F
<grfilip at gmail.com>έγραψε: