<br clear="all">Κώστας Κύρος<br>Θουκυδίδη 7 - Κανόνι<br>Κέρκυρα ΤΚ 49100<br>2661040391<br>6977064809<a style="color: rgb(170, 170, 170); text-decoration: none;" href="http://www.wisestamp.com/email-install?utm_source=extension&utm_medium=email&utm_campaign=footer" target="_blank"><span style="color: rgb(170, 170, 170);"></span></a><a style="color: rgb(85, 85, 85); text-decoration: none;" href="http://www.wisestamp.com/email-install?utm_source=extension&utm_medium=email&utm_campaign=footer" target="_blank"><span style="color: rgb(68, 68, 68);"></span></a><span style="font-size: 13.3px; font-family: Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif;"></span><br>
<br>Καλησπέρα σε όλους<br><br>Συμφωνώ με τον Γρηγόρη. Οι βασικές εργασίες που πραγματοποιώ με τα XO είναι η αναζήτηση στον ιστό (και η παραπομπή σε ιστοσελίδες) και το γεγονός έλλειψης οργάνωσης αγαπημένων από τα XO δυσκολεύει τα πράγματα.<br>
Σε στιγμές που θέλεις όλα να γίνουν όπως τα έχεις σχεδιάσει, που έχεις προγραμματίσει το μάθημά σου με μια συγκεκριμένη χρονική σειρά, αυτές οι καθυστερήσεις είναι δυνατό να ανατρέψουν το σχεδιασμό. <br>Προσωπικά έχω φροντίσει να ξεπερνώ (μερικώς) το πρόβλημα με υπερσυνδέσμους από την ιστοσελίδα της τάξης. Έχω στήσει μια πλατφόρμα moodle για την τάξη μου και από εκεί παραπέμπω σε άλλες ιστοσελίδες με υπερσυνδέσμους. Έτσι τα παιδιά χρειάζονται μόνο μια διεύθυνση να θυμούνται και να πληκτρολογούν κάθε φορά: Αυτή της ιστοσελίδας της τάξης.<br>
Πάντως και η λύση του Opera που εγκατέστησα στα XO είχε μέτρια αποτελέσματα γιατί οι ιστοσελίδες εμφανίζονται με υπερβολικά μικρές γραμματοσειρές χωρίς να είναι εύκολη η μεγέθυνση γιατί χάνεται το περιεχόμενο στις άκρες του αριστερού και του δεξιού περιθωρίου.<br>
Επίσης η διαδικασία αποθήκευσης εικόνων από το διαδίκτυο (ή αντιγραφής και επικόλλησής τους) για τη δημιουργία κειμένων εμπλουτισμένων με εικόνες και πληροφορίες από το διαδίκτυο είναι αρκετά δύσκολη και χρονοβόρα. Γίνεται τελικά, αλλά με αρκετό κόπο από μέρους μου και αρκετή "γκρίνια" από τα παιδιά, που έχουν συνηθίσει με το γνωστό τρόπο (δεξί κλικ).<br>
Ένα άλλο σημείο που ήθελα να θίξω είναι η έλλειψη καταλληλότερων προγραμμάτων από αυτά που είναι προεγκατεστημένα. Ίσως θα βόλευαν περισσότερο εφαρμογές όπως το TuxPaint ή ένα πρόγραμμα δυναμικής γεωμετρίας ή κάποιο υπολογιστικό φύλλο που να έχουν περισσότερες δυνατότητες αξιοποίησης στην τάξη για τα μαθήματά μας, παρά κάποια που δεν τα χρησιμοποιούμε καθόλου. Καλό θα ήταν σε αυτό το σημείο να γίνει μια έρευνα για το ποια προγράμματα χρησιμοποιούμε όλοι μας περισσότερο (από τα προεγκτεστημένα) ώστε σε μελλοντικές αναβαθμίσεις να ληφθούν υπόψη οι προτιμήσεις των χρηστών.<br>
Ίσως λίγο να γκρινιάζω, αλλά δεν ξεχνώ ότι το κέρδος που είχαν τα παιδιά (και εγώ) με την επαφή τους με τα XO αυτόν τον ένα χρόνο είναι πολύ μεγάλο και παρά τις δυσκολίες τελικά τα θετικά είναι πολύ περισσότερα από τα αρνητικά (αν υπάρχουν αρνητικά).<br>
<br><br>
<br><br><div class="gmail_quote">Στις 19 Φεβρουαρίου 2011 6:31 μ.μ., ο χρήστης Grigoris F <span dir="ltr"><<a href="mailto:grfilip@gmail.com">grfilip@gmail.com</a>></span> έγραψε:<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); padding-left: 1ex;">
Στις 19/2/2011 4:56 μμ, ο/η Athanasios Deligiannis έγραψε:<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); padding-left: 1ex;"><div class="im">
Είναι γεγονός ότι το Browse Activity δεν κρατά bookmarks με τον παραδοσιακό τρόπο. Αν πατήσει κανείς το αστεράκι τότε το bookmark θα κατεβεί στο shared tray {alt+space} στο κάτω μέρος της οθόνης και θα είναι ορατό και στους υπόλοιπους μαθητές που συμμετέχουν στο Activity. Αν στο τέλος της περιήγησης σώσουμε το Activity στο Journal τα bookmarks θα είναι διαθέσιμα και στο μέλλον.<br>

<br>
Το Journal μπορεί να φιλτράρει τα Browse Activities ώστε η αναζήτηση την επόμενη φορά να γίνει κάπως ευκολότερη.<br>
<br>
Τέλος υπάρχει η δυνατότητα εγκατάστασης εναλλακτικών browsers οι οποίοι διαχειρίζονται με τον κλασσικό τρόπο τα bookmarks αλλά έχουν τους δικούς τους περιορισμούς δυστυχώς.<br>
<br>
--- Firefox <a href="http://wiki.laptop.org/go/Firefox/Obsolete" target="_blank">http://wiki.laptop.org/go/Firefox/Obsolete</a><br>
<br>
και απευθείας link για εγκατάσταση στον XO (με λίγα λόγια ανοίγουμε το Browse του XO και εισάγουμε την παρακάτω διεύθυνση):<br>
<br>
</div><a href="http://dev.laptop.org/%7Ecscott/bundles/Firefox-6.xo" target="_blank">http://dev.laptop.org/~cscott/bundles/Firefox-6.xo</a> <<a href="http://dev.laptop.org/%7Ecscott/bundles/Firefox-6.xo" target="_blank">http://dev.laptop.org/%7Ecscott/bundles/Firefox-6.xo</a>><div class="im">
<br>
<br>
Μπορεί να είναι σχετικά αργός αν οι σελίδες είναι "βαριές" και δεν εκμεταλλεύεται πλήρως τη high density οθόνη του XO και τα bookmarks δεν φαίνονται σωστά στο Journal (αλλά αποθηκεύονται σωστά στον browser). Μπορεί να δεχθεί και το Flash αλλά η απόδοση είναι μέτρια. Ο Firefox είναι προεγκατεστημένος στις νέες εκδόσεις του λειτουργικού.<br>

<br>
<br>
--- Opera <a href="http://wiki.laptop.org/go/Opera" target="_blank">http://wiki.laptop.org/go/Opera</a><br>
Σχετικά περίπλοκη εγκατάσταση και μέτρια ενσωμάτωση με το UI.<br>
<br>
</div></blockquote>
<br>
Εχω δοκιμάσει και τα δύο. Για να πω την αλήθεια δε βρίσκω το  firefox πιο αργό σε σχέση με αυτό του sugar. Το έχω εγκαταστημένο από πέρσι σε άνα ΧΟ στο οποίο κατά λάθος διέγραψα τον περιηγητή και δεν μπόρεσα να τον επαναφέρω. Κρατάει Bookmarks κανονικά. Όσοι μαθητές έτυχε φέτος να πάρουν αυτό τον υπολογιστή (οι ΧΟ είναι λιότεροι, οπότε δεν έχει ο κάθε μαθητής τον ίδιο)... χάθηκαν με τον firefox. Είναι και στα αγγλικά είναι και μικροί (Γ΄τάξη). Βέβαια δεν τον έχω στους υπόλοιπους, οπότε δεν ήταν δυνατόν να εξοικειώθεί ολόκληρη η τάξη για να δω τελικά αν πράγματι είναι καλύτερος.<br>

<br>
Πάντως σε κάποια σημεία ιστοσελίδα της τάξης μου, όπως πχ <a href="http://sites.google.com/site/dimotikoiktinou/my-reading-list" target="_blank">http://sites.google.com/site/dimotikoiktinou/my-reading-list</a> ο ΧΟ γονατίζει (με τον κλασικό φυλλομετρητή).<div class="im">
<br>
<br>
<br>
<br>
-- <br>
<br>
<br>
<br>
Grigoris Filippiadis<br>
<br>
***************************<br>
<a href="http://users.sch.gr/grfilip" target="_blank">http://users.sch.gr/grfilip</a><br>
<br>
_______________________________________________<br></div><div><div></div><div class="h5">
Olpc-republic mailing list<br>
<a href="mailto:Olpc-republic@lists.hellug.gr" target="_blank">Olpc-republic@lists.hellug.gr</a><br>
<a href="http://lists.hellug.gr/mailman/listinfo/olpc-republic" target="_blank">http://lists.hellug.gr/mailman/listinfo/olpc-republic</a><br>
</div></div></blockquote></div><br>