Latex Ελληνικά + Unicode + Hyphenation

Dimitris Bariamis d.bariamis at gmail.com
Mon Sep 14 21:09:57 EEST 2009

Καλησπέρα σε όλους,
Αντιμετωπίζω το εξής πρόβλημα, το οποίο δεν κατάφερα να λύσω με καμία
ρύθμιση: Έχω ένα κείμενο latex γραμμένο κυρίως στα ελληνικά, σε utf8. Ενώ το
hyphenation δουλεύει σχεδόν καλά, υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις που κάνει
λάθος συλλαβισμό. Η χαρακτηρισικότερη είναι όταν κόβει τη λέξη ανάμεσα σε
τονούμενο δίφθογγο, πχ. "α-ύξηση". Έχω επίσης δει να κόβει το "ντ", όπως πχ.
στη λέξη "ανιχνεύον-ται".

Η διανομή που χρησιμοποιώ είναι Debian testing και το latex είναι μέρος του
Tex Live 2008, από τα επίσημα repositories του Debian.
Στο κείμενο έχω τις παρακάτω δηλώσεις, ενώ το class είναι ένα custom class
που βασίζεται στο book.
\usepackage[T1]{fontenc}
\usepackage{kerkis}
\usepackage[greek,american]{babel}
\usepackage[utf8x]{inputenc}

Ένα ακόμα πρόβλημα είναι ότι δε μπόρεσα να κάνω χειροκίνητο συλλαβισμό, αφού
το \hyphenation{} δε δέχεται ελληνικά, ακόμα κι αν μπουν σε \textgreek{},
γραφτούν με latin χαρακτήρες (πχ. el-lh-ni-k'a) ή ακόμα κι αν αλλάξει η
γλώσσα με \selectlanguage{greek} πριν κληθεί.

Οποιαδήποτε βοήθεια ευπρόσδεκτη!

Δημήτρης Μπαριάμης