Re: Latex Ελληνικά + Unicode + Hyphenation

Nikos Platis nplatis at freemail.gr
Tue Sep 15 23:54:13 EEST 2009

Καλησπέρα.
Λοιπόν θυμήθηκα ότι το ίδιο πρόβλημα είχα αντιμετωπίσει και εγώ: Είχα ένα
κείμενο LaTeX σε utf8 το οποίο εμφάνιζε παρόμοια προβλήματα με τον
συλλαβισμό. Μετέτρεψα το κείμενο σε iso-8859-7 (αλλάζοντας και την επιλογή
του inputenc, φυσικά) και ο συλλαβισμός γινόταν κανονικά! Είχα αναφέρει το
πρόβλημα στον Απόστολο Συρόπουλο, ως τον πιο ειδικό σε ελληνικό TeX που
μπορούσα να φανταστώ, και ούτε αυτός μπορούσε να καταλάβει τι και γιατί
συνέβαινε... Οπότε ίσως η καλύτερη λύση θα ήταν να μετατρέψεις απλώς το
κείμενο σε iso-8859-7. Σε αυτή την κωδικοποίηση, επίσης, δεν είχα πρόβλημα
με την εντολή \hyphenation{} σε δικό μου κείμενο...

Νίκος

2009/9/14 Dimitris Bariamis <d.bariamis at gmail.com>

> Καλησπέρα σε όλους,
> Αντιμετωπίζω το εξής πρόβλημα, το οποίο δεν κατάφερα να λύσω με καμία
> ρύθμιση: Έχω ένα κείμενο latex γραμμένο κυρίως στα ελληνικά, σε utf8. Ενώ το
> hyphenation δουλεύει σχεδόν καλά, υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις που κάνει
> λάθος συλλαβισμό. Η χαρακτηρισικότερη είναι όταν κόβει τη λέξη ανάμεσα σε
> τονούμενο δίφθογγο, πχ. "α-ύξηση". Έχω επίσης δει να κόβει το "ντ", όπως πχ.
> στη λέξη "ανιχνεύον-ται".
>
> Η διανομή που χρησιμοποιώ είναι Debian testing και το latex είναι μέρος του
> Tex Live 2008, από τα επίσημα repositories του Debian.
> [...]

Nikos Platis
Lecturer                                    http://www.uop.gr/~nplatis/
University of Peloponnese                        email:  nplatis at uop.gr
Department of Computer Science and Technology      tel: +30 2710 372264
"The empires of the future are the empires of the mind." - W. Churchill
               New Textbook:  Graphics&  Visualization
          http://www.akpeters.com/product.asp?ProdCode=2744