Πολυτονικά στο πληκτρολόγιο

Θοδωρής Λύτρας aspirin at myrealbox.com
Mon May 8 21:07:48 EEST 2006

Στις Δευτέρα 08 Μάιος 2006 18:25, ο/η Pistiolis Konstantinos έγραψε:
> Η πολυτονική υποστήριξη έχει φτιαχτεί παλιά και αρκεί (για locale
> el_GR.UTF-8)
> να βάλεις το variant «polytonic»,
> 1. είτε γράφοντας στο section του πληκτρολογίου στο xorg.conf:
> 	Option	"XkbVariant"	",polytonic"
> 2. είτε από το γραφικό περιβάλλον (KDE, Gnome κλπ)
> 3. είτε γράφοντας στην κονσόλα:
> setxkbmap us,el -variant ,polytonic
> ή us,gr (για νεότερα Χ)
> Σε μερικά συστήματα χρειάζεται λίγο διαφορετική σύνταξη, την οποία δε
> θυμάμαι
> ακριβώς (μάλλον κάτι σαν setxkbmap us+el  ...)

> [...]

Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση! Μου παραμένουν όμως 2 απορίες:

(1) Ενεργοποιώντας αυτό το "variant", αυτό σημαίνει οτι αντί για μονοτονικά τα
ελληνικά θα είναι πλέον πολυτονικά? Μήπως υπάρχει τρόπος τα πολυτονικά να
μπούν σαν χωριστή 3η επιλογή, δηλ. να αλλάζω με το alt-shift μεταξύ αγγλικών,
ελλην. μονοτονικών & ελλην. πολυτονικών?

(2) Μήπως μπορείς να με πάραπέμψεις κάπου που να λέει ποιοί συνδυασμοί
πλήκτρων παράγουν ποιό σημείο στίξεως στο συγκεκριμένο map? Δηλ. πχ κούμπί
τάδε + κουμπί δείνα + α = α με ψιλή και περισπωμένη

Πάντως επειδή πολυτονικά θα θελήσω να γράψω μια στις τόσες μου αρέσει ίσως
καλύτερα η λύση με το setxkbmap. Αυτό υποθέτω πρέπει να δοθεί ως root, έτσι?

Ευχαριστώ και πάλι!!
Θοδωρής