Πολυτονικά στο πληκτρολόγιο

Pistiolis Konstantinos kpistiolis at hellug.gr
Mon May 8 18:25:35 EEST 2006

Την Mon, 8 May 2006 16:49:41 +0300,ο(η) Θοδωρής Λύτρας
<aspirin at myrealbox.com> έγραψε/wrote:

> Καλησπέρα σε όλους!
>
> Έχω εγκαταστήσει κάποιες ελληνικές πολυτονικές truetype γραμματοσειρές
> (athena, MgOpenCanonica, κτλ) και μου δουλεύουν μια χαρά. Δεν ξέρω όμως
> πως
> να γράψω πολυτονικά, και συγκεκριμένα στα X. Πρέπει να προσθέσω κάτι στο
> section "Keyboard" του xorg.conf? Η χρειάζεται κάτι πιο περίπλοκο? Έχει
> ασχοληθεί κανείς με το θέμα για να με παραπέμψει στις σχετικές
> πληροφορίες?

Η πολυτονική υποστήριξη έχει φτιαχτεί παλιά και αρκεί (για locale
el_GR.UTF-8)
να βάλεις το variant «polytonic»,
1. είτε γράφοντας στο section του πληκτρολογίου στο xorg.conf:
	Option	"XkbVariant"	",polytonic"
2. είτε από το γραφικό περιβάλλον (KDE, Gnome κλπ)
3. είτε γράφοντας στην κονσόλα:
setxkbmap us,el -variant ,polytonic
ή us,gr (για νεότερα Χ)
Σε μερικά συστήματα χρειάζεται λίγο διαφορετική σύνταξη, την οποία δε
θυμάμαι
ακριβώς (μάλλον κάτι σαν setxkbmap us+el  ...)

Η διάταξη αυτή όμως είναι τελείως ασύμβατη με τα win, γραφομηχανές κλπ.
και είχε γίνει μια συζήτηση στο παρελθόν για να αλλαχτεί σε κάτι πιο
λειτουργικό.
(http://lists.hellug.gr/pipermail/i18ngr/2005-July/003344.html)
Η αλλαγή δεν είχε περάσει όμως στα Χ τότε.

Το post έπεσε στην κατάλληλη στιγμή. Έχω σχεδόν υλοποιήσει νέα τη διάταξη
πάνω στη cvs έκδοση του xkeyboard-config, και θα τη στείλω για review
στη λίστα τις επόμενες ημέρες.
Αν έχεις γράψει έστω και λίγο πολυτονικά στα win ή σε γραφομηχανή, ή αν
θέλεις να γράφεις και πολλά σύμβολα (πχ. ]}'" ), ή αν θέλεις να γράφεις
και αριθμητικά σύμβολα (κόππα, σαμπί) θα σε βολέψει αφάνταστα.

Φιλικά,
Κώστας

ΥΓ: σε gtk εφαρμογές θα πρέπει να επιλέξεις «μέθοδο εισαγωγής X» αν δεν
είναι επιλεγμένη ήδη.