Πολυτονικά στο πληκτρολόγιο

Pistiolis Konstantinos kpistiolis at hellug.gr
Mon May 8 22:15:48 EEST 2006

> (1) Ενεργοποιώντας αυτό το "variant", αυτό σημαίνει οτι αντί για
> μονοτονικά τα
> ελληνικά θα είναι πλέον πολυτονικά? Μήπως υπάρχει τρόπος τα πολυτονικά να
> μπούν σαν χωριστή 3η επιλογή, δηλ. να αλλάζω με το alt-shift μεταξύ
> αγγλικών,
> ελλην. μονοτονικών & ελλην. πολυτονικών?
ναι, αλλά μπορείς να βάλεις δυο φορές την ίδια γλώσσα με άλλο variant.
setxkbmap us,el,el -variant ,,polytonic
ή (για να παίζει και το ευρώ)
setxkbmap us,el,el -variant ,extended,polytonic

Πίστεψέ με όμως, δεν το θέλεις αυτό. Χειρότερο μπέρδεμα είναι

> (2) Μήπως μπορείς να με πάραπέμψεις κάπου που να λέει ποιοί συνδυασμοί
> πλήκτρων παράγουν ποιό σημείο στίξεως στο συγκεκριμένο map? Δηλ. πχ
> κούμπί
> τάδε + κουμπί δείνα + α = α με ψιλή και περισπωμένη
παλιό σύστημα
-------------
; οξεία
: ψιλή
' βαρεία
" δασεία
[ περισπωμένη
{ διαλυτικά
] υπογεγραμμένη
altGr [  μακρό
altGr ]  βραχύ

Νέο σύστημα
-----------
; οξεία
: διαλυτικά
' ψιλή
" δασεία
/ βαρεία
[ περισπωμένη
{ υπογεγραμμένη
] μακρό
} βραχύ
Επιπλέον
altGr + s, p, k, f, g (στίγμα, σαμπί, κόππα, δίγαμμα, γιοτ)
altGr + [{]}'"/  -> το «χαμένο» σύμβολο
Το τελευταίο βολεύει αν θες να αντικαταστήσεις το μονοτονικό πληκτρολόγιο
με πολυτονικό, όπως έχω κάνει εγώ.
Επίσης μπορείς να βάλεις στο ~/.Compose αρχείο σου κάποιους συνδυασμούς
σύνθεσης και να παράγεις τα «χαμένα» σύμβολα με διπλό πάτημα.
πχ. [ [ να βγάζει την [ (αντί για την περισπωμένη)
(τους έχω να σου τους δώσω έτοιμους)

Και στις δυο διατάξεις τα νεκρά πλήκτρα συνδυάζονται με οποιαδήποτε
(επιτρεπτή) σειρά.

> Πάντως επειδή πολυτονικά θα θελήσω να γράψω μια στις τόσες μου αρέσει
Αν θες βοήθεια πάντως με την ορθογραφία στείλε μου προσωπικό.
> ίσως
> καλύτερα η λύση με το setxkbmap. Αυτό υποθέτω πρέπει να δοθεί ως root,
> έτσι?
Όχι, παίζει και σαν χρήστης που ξεκίνησε τα Χ

Αφού δεν έχεις συνηθίσει όμως καμμιά ακόμη, σου προτείνω τη νέα διάταξη,
μιας και είναι συμβατή (όσο γίνεται) με win, mac, γραφομηχανές καί το
μονοτονικό, και βγάζει τα αριθμητικά και τα «χαμένα» σύμβολα.

Φιλικά,
Κώστας