[I18NGR] openoffice kai politoniko sistima

Spiros Georgaras sng at hellug.gr
Fri Dec 1 12:54:29 EET 2006

On Thursday 30 November 2006 23:05 Christopher Tripoulas wrote:
> Γειά σου Σπύρο,
>
> Δεν μας λές κι εμάς το μυστικό.  Έχω περάσει από 2 διανομές (Suse και
> Fedora) και τώρα πάω για Ubuntu και δεν έχω καταφέρει τίποτα.  Όποτε πάω να
> βάλω πολυτονικό δεν μου εμφανίζονται οι χαρακτήρες για τα πνεύματα, την
> βαρεία και την περισπωμένη.  Χρησιμοποιώ γραμματοσειρές Unicode, Αthena,
> Palatino Linotype και MG Canonica.
> Μέχρι στιγμής δεν έχω καταφέρει τίποτα.  Σε παρακαλώ, δώσε λεπτομερείς
> οδηγίες για να ενεργοποιήσω το πολυτονικό.  Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Χαρά μου αν μπορέσω να βοηθήσω.
Δεν έχω κάνει σοβαρές αλλαγές στο αρχικό  σύστημα.

Παραθέτω κάποια στοιχεία:
spiros at home:~> locale
LANG=el_GR.UTF-8
LC_CTYPE="el_GR.UTF-8"
LC_NUMERIC="el_GR.UTF-8"
LC_TIME="el_GR.UTF-8"
LC_COLLATE="el_GR.UTF-8"
LC_MONETARY="el_GR.UTF-8"
LC_MESSAGES="el_GR.UTF-8"
LC_PAPER="el_GR.UTF-8"
LC_NAME="el_GR.UTF-8"
LC_ADDRESS="el_GR.UTF-8"
LC_TELEPHONE="el_GR.UTF-8"
LC_MEASUREMENT="el_GR.UTF-8"
LC_IDENTIFICATION="el_GR.UTF-8"
LC_ALL=
spiros at home:~>

Στο /etc/X11/xorg.conf έχω:
Section "InputDevice"
  Driver       "kbd"
  Identifier   "Keyboard[0]"
  Option       "Protocol" "Standard"
  Option       "XkbLayout" "us,gr"
  Option       "XkbModel" "pc105"
  Option       "XkbOptions" "grp:alt_shift_toggle,grp_led:scroll"
  Option       "XkbRules" "xfree86"
  Option       "XkbVariant" ",extended"
EndSection

Δηλ. αλλαγή πληκτρολογίου με Alt-Shift και το Scroll Lock αναμμένο όταν έχω
ελληνικά.

Εδώ πρέπει να πω πως ότι γίνεται, γίνεται μέσω Χ (δε χρησιμοποιώ το
διαχειριστή πληκτρολογίου του KDE)

Οι βασικές εντολές είναι
    setxkbmap us,el -variant ,extended
για μονοτονικό πληκτρολόγιο και
    setxkbmap us,el -variant ,polytonic
για πολυτονικό.

Για να έχω οπτική ειδοποίηση έχω φτιάξει ένα σενάριο κελύφους· το
~/.politonic
--
check=$(setxkbmap -print | grep 'extended')
if [ -z "$check" ];then

Αυτό βέβαια δουλεύει με KDE και εμφανίζει ένα παθητικό παράθυρο μηνύματος που
αναφέρει ποιο πληκτρολόγιο είναι ενεργό.  Το παραπάνω θα πρέπει να δουλεύει
και στο gnome, αλλά δε θα παρέχει οπτική ειδοποίηση (το kdialog είναι του
KDE...) Δεν ξέρω αν το gnome έχει κάποιο ανάλογο χαρακτηριστικό, αν κάποιος
ξέρει ας μου το πει να το περάσω μέσα.

Επίσης, για να μη χρειάζεται να δίνω με το χέρι την εντολή (. ~/.politonic)
για την αλλαγή του πληκτρολογίου, χρησιμοποιώ μια συντόμευση, όπως φαίνεται
στο http://lists.hellug.gr/pipermail/linux-greek-users/2006-May/063184.html
(μόνο για KDE και πάλι). Αν και πάλι μπορεί να γίνει κάτι αντίστοιχο στο
gnome, θα με ενδιέφερε ώστε να το φτιάξω να δουλεύει "παντού".

Τέλος οι γραμματοσειρές που χρησιμοποιώ είναι ακριβώς αυτές που αναφέρεις...

Ξέρετε πότε να λέγει ο καθείς «εγώ»; όταν αγωνιστεί μόνος του και φκιάσει
ή χαλάσει, να λέγει «εγώ»· όταν όμως αγωνίζονται πολλοί και φκιάνουν,

gpg key URL: http://users.otenet.gr/~geosp/gpg-kde-el.html