Πιθανό deadlock στο apache.conf ;

Eustathios Kamperis eu_kamper at yahoo.gr
Sun May 7 23:55:51 EEST 2006

Καλησπέρα σε όλη την λίστα! :)

Το πρόβλημα μου είναι ότι δεν μπορώ ως root να τροποιήσω (γράψω, αλλάξω
δικαιώματα χρήσης, ιδιοκτήτη ή ομάδα) στο configuration file του
apache2, παρά το ότι μπορώ να το αναγνώσω.

stathis at ubuntu:/etc/apache2$ ls -l apache2.conf
-rw-r--r--  1 root root 12502 2005-11-16 12:20 apache2.conf

Για παράδειγμα:

root at ubuntu:/etc/apache2 # chmod 744 apache2.conf
chmod: changing permissions of `apache2.conf': Operation not permitted

Επιπλέον όταν προσπαθώ να το κάνω edit με κάποιον editor (πάντα ως
root), παίρνω "file is write protected".

Ο apache δεν τρέχει, γιατί προηγουμένως τον έχω σταματήσει:

root at ubuntu:/etc/apache2 # /etc/init.d/apache2 stop
  * Stopping web server (Apache2)...          [ ok ]

Ούτε στην process list βρίσκω κάποια αναφορά:

root at ubuntu:/etc/apache2 # ps -ef | grep apache
root     12336 12182  0 23:45 pts/0    00:00:00 grep apache

Η fuser δεν βρίσκει κάποιο process που να χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο
αρχείο, π.χ.:

root at ubuntu:/etc/apache2 # fuser apache2.conf
root at ubuntu:/etc/apache2 #

Εύλογα λοιπόν ούτε αυτό έχει νόημα:
root at ubuntu:/etc/apache2 # fuser -k apache2.conf
root at ubuntu:/etc/apache2 #

Στο /var/lock/apache2 δεν υπάρχει τίποτα:
root at ubuntu:/var/lock/apache2 # ls
root at ubuntu:/var/lock/apache2 #

Δοκίμασα επίσης να μπω σε init 1, να κάνω reboot, ακόμα και να τρέξω το
fsck μήπως και συνέβη κάτι στο σύστημα αρχείων (ext3). Εις μάτην.

Τέλος δοκίμασα να γράψω ένα προγραμματάκι σε C για να κάνω μόνος μου
unlock το αρχείο με την χρήση της fcntl(), αλλά ούτε αυτό έφερε αποτέλεσμα.

Όλα ξεκίνησαν αφού εγκατέστησα το πρόγραμμα gallery (sudo apt-get
install gallery). Η διαδικασία κύλησε ομαλά, ωστόσο στο τέλος το
dpkg-reconfigure κόλλησε και χρειάστηκε να το τερματίσω χειροκίνητα.

Τρέχω ubuntu 5.10 και έχω πυρήνα 2.6.12.

Ευχαριστώ όλους εκ των προτέρων :)
Φιλικά,
Στάθης Κ.