Re: [I18NGR] Περί μετάφρασης kdevelop

avlach at gmail.com avlach at gmail.com
Thu Mar 31 11:13:30 EEST 2005

On Thu, 31 Mar 2005 08:33:28 +0300, Filippos Slavik <fsla at forthnet.gr> wrote:

> Se auto emena proswpika me briskeis apolyta symfwnw.

Καλημέρα. Μεταφράζω το KDevelop γιατί ανήκει στο kdesdk που είναι
μέρος του επίσημου KDE. Αν δεν κάνω λάθος, από το πσοστό των
μεταφρασμένων μηνυμάτων σε αυτό (το επίσημο KDE) εξαρτάται η
συμπερίληψη της ελληνικής μετάφρασης στις διανομές. Τώρα, από τα
προγράμματα του kdesdk το KDevelop είναι μου φαίνεται το πιο δημοφιλές
και για αυτό το διάλεξα και επίσης το έχω χρησιμοποιήσει κατά καιρούς
και κατά συνέπεια έχω μια (μικρή ίσως)ιδέα του τι μεταφράζω.

Προφανώς! Tο παράδειγμά μου δεν ήταν σαφές μάλλον, αλλά έλεγα για
keywords που εμφανίζονται στα μηνύματα του GUI. Συφωνώ ότι να κάνουμε
τον compiler να καταλάβει "αν ... τότε .... αλλιώς" μάλλον θα
αποτύχει. Ούτως ή άλλως, δεν μπορώ να επηρεάσω το τι γράφεται στον
κώδικα από τα αρχεία po, σωστά;

> To exw dei arketes fores se ellhnikh bibliografia, se biblia sxoleiou alla kai
> panepisthmiou. To exw deis omws kai merikes fores kai ws "antikeimeno".

> Nai ok, an ennoeis twra, oti formaly to antikeimeno wrizetai ws stigmiotypo
> mias klashs tote mpleksame... Anyway to 8ema einai oti den "mou aresei" h
> apodosh tou class se "κλάση" alla apo'ti fenetai anhkw sthn meionoththa,
> opote kanw pisw.

Μια γενική απορία: Το γλωσσάρι του ΕΛΛΑΚ πόσο απόλυτη ισχύ έχει; Εμένα
για παράδειγμα μου αρέσει η μετάφραση "τάξη", αλλά αν πρόκειται να
χαλάσει την ομοιομορφία με τις άλλες μεταφράσεις, το κάνω "κλάση". Αν
το πω "αντικείμενο",
θα φοβάμαι ότι θα μου πέσει ο Stroustroup στο κεφάλι το βράδυ!

Ευχαριστώ,
Ανδρέας