[Thelug] ΕΡΤ - Οπτικοακουστικό Αρχείο-Δεν υποστηρίζονται λειτουργικά συστήματα Linux/Unix

Nick Demou ndemou at gmail.com
Tue Sep 2 23:16:58 EEST 2008

 2008/9/2 Christos Ricudis <ricudis at itc.auth.gr>:
> Εγω παντως εξακολουθω να αναρωτιεμαι ποσο καταπιεσμενοι κομπλεξαρες μπορει
> να ειμαστε εμεις οι Linuxαδες για να βγαζουμε τετοια νευρα, θυμο, και
> αγανακτηση, επι τεχνικων ζητηματων, απεναντι σε καποιους που δεν γνωριζουμε.

δύο σχόλια:

1) είναι νομίζω προφανές πως είναι αντιφατικό να:
κριτικάρεις με φορτισμένη γλώσσα κάποιους που δεν γνωρίζεις
   επειδή
κριτικάρουν με φορτισμένη γλώσσα κάποιους που δεν γνωρίζουν" [1][3]

2) χαρακτηρίζεις το θέμα ως "τεχνικό ζήτημα" αλλά νομίζω ότι σε αυτό
κάνεις λάθος. Η ρίζα του ζητήματος είναι σίγουρα τεχνική αλλά αρκεί να
θέσεις τον παρακάτω προβληματισμό στον εαυτό σου για να αναδειχθούν οι
πολιτικές/κοινωνικές πλευρές:

    Με πια κριτήρια θα πρέπει να κάνει τεχνικές επιλογές το κράτος και
τα διάφορα όργανα του?

Φυσικά εύκολη απάντηση στο παραπάνω ερώτημα δεν υπάρχει όμως αυτό δεν
αναιρεί το γεγονός πως το θέμα σίγουρα είναι παραπάνω από "απλά
τεχνικό".

Ο καθένας μας μπορεί να έχει άλλη άποψη για το ποια ακριβώς θα ήταν η
κοινωνικά/πολιτικά "σωστή" τεχνική επιλογή απο την πλευρά της ΕΡΤ. Η
δική μου άποψη για παράδειγμα ίσως να ξενίσει μερικούς φίλους του
linux και του ΕΛ/ΛΑΚ. Πιστεύω πως η ΕΡΤ δεν είναι υποχρεωμένη να
νοιάζεται παρά ελάχιστα για το linux (τουλάχιστον σε ότι αφορά το θέμα
του εν λόγω αρχείου της). Όμως επίσης πιστεύω ακράδαντα πως το κράτος
και τα όργανα του θα πρέπει να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε
τα έργα τους να βασίζονται σε ανοιχτά πρότυπα και ειδικά όταν αυτά
έρχονται σε άμεση αλληλεπίδραση με το κοινό. Γιατί το πιστεύω αυτό δεν
προλάβαινω να το αναπτύξω. Ευτυχώς όμως τις ίδιες σκέψεις με εμένα
έχουν κάνει πολλοί άλλοι οπότε μπορώ να δανειστώ τα λόγια τους:

===[απόσπασμα από σελίδα του Digital Standards Organization] [2]===

[...]
Λαμβάνοντας υπόψη ότι όλες οι χώρες προχωρούν, με διαφορετικούς
ρυθμούς και από διαφορετικές αφετηρίες, προς μια κοινωνία στην οποία η
πλήρης και αποτελεσματική συμμετοχή στη διακυβέρνηση και την κοινωνία,
καθώς και η πρόσβαση στις δημόσιες υπηρεσίες, την εκπαίδευση και κάθε
ευκαιρία, εξαρτώνται όλο και περισσότερο από την πρόσβαση στις
ηλεκτρονικές επικοινωνίες·

Λαμβάνοντας υπόψη πιο συγκεκριμένα ότι:

    * Οι κυβερνητικές πληροφορίες, υπηρεσίες και πόροι παρέχονται
ολοένα και περισσότερο με ηλεκτρονικό και όχι φυσικό τρόπο·
    * Η ελευθερία του λόγου και του συνεταιρίζεσθαι ασκείται όλο και
περισσότερο ηλεκτρονικά παρά αυτοπροσώπως·
    * Το Διαδίκτυο και ο Παγκόσμιος Ιστός παρέχουν μια άνευ
προηγουμένου οδό για ισότητα στην εκπαίδευση και ισότητα ευκαιριών για
όλους τους ανθρώπους παντού στον κόσμο·

Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα οφέλη του Διαδικτύου μπορούν να είναι
εγγυημένα, και τα με δυσκολίες κατακτημένα ανθρώπινα δικαιώματά μας
μπορούν μόνο να διατηρηθούν, κατά τη μετάβασή μας σε μια ψηφιακή
κοινωνία, με την εξασφάλιση προσιτής, ίσης πρόσβασης στο Διαδίκτυο,
και αν επίσης διατηρηθεί ο ανοιχτός χαρακτήρας του Διαδικτύου·

Λαμβάνοντας υπόψη το μοναδικό ρόλο που μπορούν να παίξουν τα ελεύθερα
και ανοικτά ψηφιακά πρότυπα στην εξασφάλιση αυτού του αποτελέσματος με
την ενθάρρυνση του ανταγωνισμού και της καινοτομίας, τη μείωση του
κόστους και την αύξηση των επιλογών·

Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι κυβερνήσεις, μέσω του παραδείγματος και των
προμηθειών, μπορούν κατά τρόπο μοναδικό να εξασφαλίσουν ότι όλα τα
άτομα επιτυγχάνουν τα οφέλη που μπορούν να προσφέρουν τα ελεύθερα και
ανοικτά ψηφιακά πρότυπα·

Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα οφέλη αυτά έχουν ιδιαίτερη σημασία για τους
οικονομικά, κοινωνικά και γεωγραφικά μειονεκτούντες λαούς του κόσμου·

Λαμβάνοντας υπόψη ότι υπάρχει αυξανόμενη συναίνεση σχετικά με τα
χαρακτηριστικά ενός ελεύθερου και ανοικτού ψηφιακού προτύπου·

Καλούμε όλες τις κυβερνήσεις να:

   1. Προμηθεύονται μόνο πληροφοριακή τεχνολογία που υλοποιεί ελεύθερα
και ανοιχτά πρότυπα·
   2. Παρέχουν υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που βασίζονται
αποκλειστικά σε ελεύθερα και ανοιχτά πρότυπα·
   3. Να χρησιμοποιούν μόνο ελεύθερα και ανοιχτά πρότυπα στις
δραστηριότητές τους.

======