[Thelug] ΕΡΤ - Οπτικοακουστικό Αρχείο-Δεν υποστηρίζονται λειτουργικά συστήματα Linux/Unix

Konstantinos Togias ktogias at math.upatras.gr
Tue Sep 2 13:43:26 EEST 2008

2008/9/2 Christos Ricudis <ricudis at itc.auth.gr>:

> Εγω παντως εξακολουθω να αναρωτιεμαι ποσο καταπιεσμενοι κομπλεξαρες μπορει
> να ειμαστε εμεις οι Linuxαδες για να βγαζουμε τετοια νευρα, θυμο, και
> αγανακτηση, επι τεχνικων ζητηματων, απεναντι σε καποιους που δεν γνωριζουμε.

Χρήστο,

Νομίζω ότι δεν είναι θέμα κομπλεξισμού. Απλά οραματιζόμαστε και
θέλουμε να ζούμε σε ένα πιο λογικό και ανοιχτό κόσμο. Προσωπικά θεωρώ
ότι θα έπρεπε να είναι παράνομο και να απαγορεύται από το νόμο το να
κελιδώνεις δημόσια περιουσία σε ιδιόκτητα formats και να αποκλείεις
ομάδες ανθρώπων από την προσβαση σε αυτή, μάλιστα κάνοντας οικονομικές
διακρίσεις, αφού δεν έχεις χαρίσει μια νόμιμη άδεια χρήσης του
κλειστού λογισμικού που απαιτείται για την πρόσβαση στο κελιστό format
που χρησιμοποιείς σε όλους τους πολίτες της χώρας. Αυτά βέβαια ίσως
ακούγονται "ψιλά γράμματα" σε μια χρονική συγκυρία που η μεγάλη μάζα
χρηστών μπορεί τελικά να προσπελάσει το κλειστό περιεχόμενο είτε γιατί
έχει φτηνά το απαραίτητο λογισμικό χάρη σε πρακτικές προόθησης της
εταιρίας κατασκευής του, είτε παράνομα χάρη στην ανοχή του νόμου και
της κατασκευάστριας εταιρίας (πάλι για λόγους προόθησης), είτε
παρακάμπτωντας, παραβιάζοντας και αποκρυπτογραφόντας με κόπο το
κλειστό format. Όμως εγώ πιστεύω ότι δεν θα πρέπει να διατηρηθεί αυτή
η συγκυρία. Ας μην λέμε ψέματα: Όσο δεν χρησιμοποιούνται ανοικτά
πρότυπα με μια τουλάχιστο πλήρως λειτουργική υλοποίηση σε ανοιχτό
λογισμικό κάποιοι θα αδικούνται, θα αποκλείονται ή θα δυσκολεύονται
τεχνητά. Ακόμα δεν υπάρχουν οι νόμοι και οι γνώσεις - συνείδηση -
κουλτούρα από μεριάς τόσο της πολιτείας και των πολιτών, όσο και από
μεριάς των τεχνικών και προγραμματιστών ωστέ να γίνει δυνατή η
μετάβαση σε μια πραγματική κοινωνία της πληροφορίας όπου τέτοια
τεχνητά εμπόδια και αδικίες θα εκλήπουν. Αυτό που προσπαθώ να κάνω
φονάζοντας και γινόμενος "κακός" για τέτοια θέματα, είναι να βοηθήσω
στην ενημερώση, ευαισθητοποιήση και "ταρακούνημα" (ναι είναι αναγκαίο
και αυτό) της πολιτίας, της κοινής γνώμης και των τεχνικών σε σχέση με
αυτά τα ζητήματα. Είμαι εδώ, υπάρχω, πιστεύω ότι κάτι δεν γίνεται
σωστά και έχω και προτάσεις, αν όχι πλήρως τεχνικά αρτιες και
λειτουργικές, τουλ κατευθυντήριες. Νιώθω ότι οφείλω να  τις φωνάξω, να
διαμαρτυρηθώ, να θέσω τους τεχνικούς, τους πολιτικούς και τους
συμπολίτες μου μπροστά στο πρόβλημα. Δεν είναι προσωπικό το θέμα, ούτε
πιστεύω ότι οι τεχνικοί είναι αχρηστοι. Το αντίθετο. Αλλά κάποιος
πρέπει να τα ακούσει και εφόσων στέκονται ανάμεσα στο κοινό και τα
κέντρα λήψης αποφάσεων είναι αναπόφευκτο να τρώνε και καμοια αδέσποτη
που και που...

--
Konstantinos Togias
Dipl.-Math., M.Sc.