[Plug] Bugathons

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon Dec 15 17:20:26 EET 2008

On Mon, 15 Dec 2008 16:53:34 +0200, "Aggelidis Nikos" <aggelidis.news at gmail.com> wrote:

> Nai me auto to epixeirima na arxisoume oloi na milame kipriaka, pou
> den exoun kammia sintaksi oute grammatiki [1] gia na min mperdeutai
> kanenas....

> dld an kati lathos to lene polloi ginetai sosto?

Παρόλο που κι εγώ δεν είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος όταν το argumentum ad
populum[1] φαίνεται να προσεγγίζει την πραγματικότητα, είναι κάπως
αλήθεια ότι οι ανθρώπινες γλώσσες δεν παίρνουν πάντα τη μορφή που
πιστεύει ο ακαδημαϊκός κόσμος ότι θα 'πρεπε να έχουν.  Πολλές φορές απλά
κωδικοποιούν εκ των υστέρων αυτό που κάνει ήδη η πλειοψηφία!

Το Wiktionary λέει όμως ότι το «forums» είναι προτιμότερη μορφή στα
μοντέρνα Αγγλικά [2].  Στην «Ιστορία των Γλωσσών της Δύσης» [3], η
Henriette Walter λέει ότι μια λέξη έχει αφομοιωθεί πλήρως από μια γλώσσα
όταν αποκτήσει πλέον μορφή και χρήση που συμβαδίζει με την τελική γλώσσα
κι όχι με αυτή από την οποία προέρχεται.  Αν ισχύει αυτό, τότε το «fora»
είναι μια καλή προσπάθεια να κρατήσει η λέξη τη Λατινική της ρίζα, αλλά
είναι αναπόφευκτο να αντικατασταθεί τελικά από την Αγγλοπρεπή μορφή της,
που είναι «forums» :-)