filesystem and ubuntu7.10

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Thu Jan 24 00:41:26 EET 2008

Vagelis D. wrote:
> Όταν το ημερολόγιο έδειχνε 23/01/2008 05:21 μμ, ο/η Kontopoulos Andreas
> έγραψε το παρακάτω μήνυμα:

Ξεκινάς άσχημα. Εάν το BIOS σου επιτρέπει να bootareis από USB(που θα πρέπει εάν
θες έστω και στο ελάχιστο να έχει νόημα αυτό που κάνεις) δεν χρειάζεται να
μπαινοβγάλεις δίσκους. Πας γυρεύοντας όμως για να έχεις πρόβλημα με τον bootloader
(grub) και τη σειρά των δίσκων που πιθανώς να αλλάζει σε κάθε boot.
Μπορείς να ψάξεις τα αρχεία της λίστας για συζητήσεις πάνω σε αυτό.

> http://www.fs-driver.org/

Υπάρχει το θέμα με το ext3 λιγουλάκι που χάνεις το journaling και μπορεί να σου
δημιουργήσει κανα πρόβλημα οπότε ίσως να πρέπει να χρησιμοποιήσεις ext2.

> Απ' όσο ξέρω, δεν γίνεται, στο μεν fat γιατί δεν προβλέπει δικαιώματα
> αρχείων, στο δε ntfs γιατί δεν υπάρχουν κατάλληλοι drivers (το τελευταίο
> ίσως να έχει διορθωθεί). Πάντως, νομίζω, το θέμα είναι γιατί θα ήθελες
> να κάνεις κάτι τέτοιο;

Μωρέ γίνεται σε FAT32 εάν δεν σε νοιάζουν τα δικαιώματα των αρχείων και είσαι
μόνιμα root(που στο ubuntu δεν είσαι) αλλά πας γυρεύοντας εάν το κάνεις. Οχι
τίποτα άλλο θα εμφανιστεί εκείνη η εφαρμογή που θα σου πεί "Ταδε File world
readable, cowardly refusing to continue". H αλήθεια είναι ότι από τότε που το
έκανα τελευταία φορά (slackware 7.1 ήτοι 2001)

α) για να δω πως είναι
β) για να πείσω τoν άλλoν να βάλει Linux

δεν πείστηκα ιδιαίτερα.

Επίσης με το ntfs δεν παίζει ούτε με σφαίρες. Ο in-kernel driver είναι ακόμη
read-only και το ntfs-3g (που πλέον είναι κανονικά μέσα στα ntfstools) θέλει να
έχει σηκωθεί πυρήνας και σύστημα για να παίξει αρα έχεις πρόβλημα κότας και αυγού.
Για να μην συζητήσω για τον bootloader που δεν υπάρχει περίπτωση να βλέπει ntfs
για να βρεί τα second stage files.

> Νομίζω σχετικά πρόσφατα είχε γίνει μια παρόμοια συζήτηση εδώ ή στη
> linux-greek-users. Το κυριότερο νομίζω είναι να προσέξεις σε ποιόν δίσκο
> θα βάλεις τον boot manager (grub).
Εάν όπως είπαν ήδη άλλοι , εάν δεν σβήσεις κάτι από τον εσωτερικό σου δίσκο και
προσέξεις που βάλεις τον bootloader(στον εξωτερικό δλδ) δεν θα έχεις απώλεια
δεδομένων.

Αλλά... δυστυχώς το USB booting με πολλαπλούς δίσκους μερικές φορές είναι επίπονη
διαδικασία. Είναι πιθανό να έχουν τυχαία σειρά σε κάθε boot οι δίσκοι και κατα
συνέπεια αν και θα σου εμφανίζεται το μενού που θα σε ρωτάει τι να bootarei μπορεί
οι επιλογές σου να σου επιστρέφουν λάθη και να μην bootarei.

Συμβουλή: Ολα αυτά που θες να κάνεις δεν είναι καλές ιδέες να πω την αλήθεια και
αν και είναι δυνατόν να δουλέψουν μου έχει δημιουργηθεί η εντύπωση πως δεν έχεις
την απαραίτητη εμπειρία για να ανταπεξέρθεις στα προβλήματα που θα σου εμφανιστούν
Προτείνω να μην ακολουθήσεις κανένα από τα τρία μονοπάτια που λες.

Θα έλεγα να βρεις έναν τρόπο να μικρύνεις το fat32 partition(υπάρχουν εργαλεία)
των Windows και να εγκαταστήσεις κανονικά το ubuntu στο χώρο που θα περισσέψει.

--
Alexandros Kosiaris     Network Management Center , NTUA
e-mail : alex at noc.ntua.gr
Public Key Fingerprint :
D6B1 0634 BE65 719C 6C95  7492 8201 4B46 C478 F074