ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ

Xristos Nikolareas nikolareas at hol.gr
Sat Sep 22 13:32:50 EEST 2007

Στις 19-09-2007, ημέρα Τετ, και ώρα 12:30 +0300, ο/η Thanos έγραψε:
> On 2007-09-18 22:41, Xristos Nikolareas wrote:

> Ήρεμα-ήρεμα... δεν είμαστε τρομοκράτες!

Κατ' αρχάς ΖΗΤΩ ΣΥΓΝΩΜΗ, δεν ήθελα να προσβάλω κανένα.

> Στην προηγούμενη επικοινωνία που είχαμε για το θέμα ανέφερες πως λύθηκε
> το πρόβλημα με το Cinelerra! Γιατί δεν ανέφερες ότι συνεχίζεται; Ίσως
> υπήρχε κάποια άλλη πρόταση.

Έκανα ένα λάθος. Ανέφερα ότι συνεχίζεται το πρόβλημα στο φόρουμ του
περιοδικού Linuxformat. Ζητώ Συγνώμη και πάλι για αυτή μου την
παράληψη.

> Δεν είναι έτσι! Το Premier και το Photoshop το έμαθες από το ένα λεπτό
> στο άλλο; Όχι φυσικά! Διάβασες, πειραματίστηκες, έψαξες την βοήθειά
> τους, έψαξες στο διαδίκτυο, ρώτησες πιο έμπειρους φίλους, κτλ. Γιατί
> δυσανασχετείς που χρειάζονται αυτά και για το Linux και τα προγράμματα
> που δουλεύουν σε αυτό;

Υπάρχει ένα ζήτημα που το ανάφερα στο Αλέξανδρο και πρέπει να υπάρχει
και στο φόρουμ. Για κάποιον που δεν ασχολείται με τους Υπολογιστές οι
έννοιες είναι το δυσκολότερο πράγμα για να κατανοήσει. Για παράδειγμα η
γυναίκα μου είναι καθηγήτρια Αγγλικών. Όταν την ρώτησα μια φορά για
πλάκα τι σημαίνει motherboard με κοίταξε και μου απάντησε με τον πιο
φυσικό τρόπο. "Μάλλον έφτασε η ώρα να φρεσκάρεις τα Αγγλικά σου". Η λέξη
αυτή μπορεί και να μην υφίσταται από μόνη της, στην γλώσσα των
υπολογιστών όμως είναι ίσως μια από τις σημαντικότερες έννοιες. Οι
έννοιες τώρα που μοιράζονται οι χρήστες των εμπορικών πακέτων είναι πιο
οικίες και δεν έχουν εντολές παράξενες τουλάχιστον σε εμένα τύπου
apt-get install

> Δεν είναι δύσκολο να εγκαταστήσεις ένα πρόγραμμα σε περιβάλλον Linux
> όπως λες. Απλά είναι διαφορετικό από τον τρόπο που έχεις μάθει/συνηθίσει
> στο άλλο λειτουργικό! Ξέχνα την διαδικασία, "κατεβάζω το πρόγραμμα,
> τρέχω το 'exe' και είμαι έτοιμος". Αν το καταλάβεις αυτό και αφιερώσεις
> λίγο χρόνο για να διαβάσεις και να μάθεις πως δουλεύει το σύστημα στο
> Linux θα είσαι άρχοντας. θα προσπαθήσω παρακάτω να σου το περιγράψω.

Αυτό θέλω και εγώ να διαβάσω και να μάθω. ΠΟΥ όμως γιατί όπως σου είπα
και παραπάνω εγώ που θέλω τον υπολογιστή για συγκεκριμένες δουλειές, οι
έννοιες που πρέπει να κατανοήσω είναι περισσότερες και δυστυχώς αν δεν
σου τις μάθει κάποιος είναι εξαιρετικά δύσκολο να τις μάθεις σε άλλη
γλώσσα εκτός από την μητρική σου. Μην ξεχνάς ότι δεν έχω άπειρο χρόνο να
αφιερώσω.

> [...]
> για την διανομή του είναι τα παρακάτω. Εννοείται πως αν ένα βήμα έχει
> αποτέλεσμα τότε δεν προχωράμε παρακάτω.
>
> Βήμα 1ο
> -------
> Αναζήτηση του πακέτου στον αγαπημένο μας διαχειριστή πακέτων. Δηλαδή
> ανοίγεις το Synaptic και ψάχνεις για π.χ. cinelerra. Αν το βρεις απλά το
> επιλέγεις και το Synaptic αναλαμβάνει τα υπόλοιπα.
>
> Βήμα 2ο
> -------
> Υπάρχει πιθανότητα στο σύστημά μας να μην έχουμε ορίσει όλες τις
> επίσημες πηγές πακέτων (βλέπε 'man sources.list')
ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ?
> και έτσι το Synaptic
> στο 1ο βήμα να ψάχνει σε μέρος των διαθέσιμων πακέτων. Αναζητούμε λοιπόν
> το πακέτο που ψάχνουμε σε όλα τα components [1]. Για να γίνει αυτό αρκεί
> μια αναζήτηση στην μηχανή αναζήτησης πακέτων του Ubuntu
Η μηχανή αναζήτησης είναι αυτή που ενσωματώνει το Synaptic?
> [2]. Αν το
> πακέτο είναι διαθέσιμο ρυθμίζουμε έτσι το σύστημά μας [3] έτσι ώστε να
> αντλεί πακέτα και από το component που αναφέρεται με κόκκινα γράμματα
> δίπλα στο πακέτο που βρήκε η μηχανή αναζήτησης. Στην συνέχεια
> επιστρέφουμε στο 1ο βήμα και εγκαθιστούμε το πακέτο αφού πρώτα έχουμε
> κάνει ενημέρωση της λίστας με τα διαθέσιμα πακέτα.
>
> [1]http://www.ubuntu.com/community/ubuntustory/components
> [2]http://packages.ubuntu.com/
> [3]http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Feisty#How_to_add_extra_repositories

Εγώ δεν ξέρω τι λάθος κάνω και δεν μπορώ να βρω ούτε το Kdenlive ούτε
τις εξαρτήσεις του σύμφωνα με τον κατασκευαστή, mlt και piave ακόμη δεν
μπορώ να εγκαταστήσω το fmpeg.

> Βήμα 3ο
> -------
> Ψάχνουμε στη ιστοσελίδα της εφαρμογής αν υπάρχουν διαθέσιμα πακέτα
> έτοιμα για την διανομή μας, για το Ubuntu δηλαδή και την έκδοση που
> χρησιμοποιούμε. Π.χ. με μια επίσκεψη στην σελίδα του cinelerra θα
> έβρισκες αυτό:
>
> http://cv.cinelerra.org/getting_cinelerra.php#ubuntu
>
> Προσθέτοντας την ανάλογη πηγή στο /etc/sources.list όπως αυτό
> περιγράφεται στο [3] θα έλυνε το πρόβλημα. Επιστροφή στο 1ο βήμα και
> εγκατάσταση του πακέτου.

Το έχω ήδη κάνει άν εννοείς το Σύστημα, Διαχείριση Συστήματος, Πηγές
λογισμικού, Λογισμικό τρίτων. Εγκατέστησα το πρόγραμμα αλλά το πρόβλημα
δεν λύθηκε.
void MWindow::init_shm0:WARNIG:/proc/sys/kernel/shmmax is0x2000000,
which is too low.
Before running Cinelerra do the following as root
echo "0x7fffffff" >/proc/sys/kernel/shmmax

και έτσι επειδή δεν δουλεύει καλά και δεν μπορώ να το λύσω προσπάθησα να
εγκαταστήσω το Kdenlive

> [...]
> διαθέσιμο.

> Αυτά είναι τα προβλήματα που πάντα αντιμετωπίζει κανείς όταν φθάσει στο
> 4ο βήμα! Πρέπει όπως είπα να λύσεις τις εξαρτήσεις και μετά να κάνεις
> compile. Αν τα πακέτα που ζητούνται είναι διαθέσιμα στα βήματα 1 έως και
> 3 έχεις "εύκολο" τρόπο επίλυσης, διαφορετικά πας στο 4 και πάλι από την
> αρχή.
>
> Προτείνω λοιπόν να εγκαταστήσεις το cinelerra όπως αναφέρω στο βήμα 3
> (μιας και δεν είναι διαθέσιμο από τις επίσημες πηγές του Ubuntu) και να
> αφήσεις προς το παρόν τα περί compile. Αργότερα αφού κατανοήσεις το πως

Ξανά λοιπόν στην αρχική ερώτηση πως μπορώ να εγκαταστήσω το Kdenlive ή
το cinelerra και να δουλεύουν?
ΥΣ πρίν πάρα πολλά χρόνια χρειάστηκα να πάρω ένα σύστημα να κάνω μοντάζ.
Ενώ ήμουν οπαδός των Mac έπρεπε να αλλάξω σύστημα και να πάω στα Win
2000 γιατί αυτό το σύστημα που ήθελα υπήρχε μόνο σε PC. Όλοι μου οι
φίλοι μου έλεγαν: "Άσε τα Mac και πάρε PC. ότι και να σου πάθει στον
"περιπτερά" να πας θα σου δώσει λύσει.Αποτέλεσμα: αφού έβαλα ότι μου
ζήτησε η εταιρεία που κατασκεύαζε το σύστημα αυτό, το PC δεν δούλεψε με
την κάρτα video για μοντάζ ΠΟΤΕ. Το παράπονό μου ήταν ότι όχι μόνο ο
περιπτεράς δεν μου έδωσε λύση αλλά ούτε και οι εταιρείες. Οι φίλοι μου
όλοι.... πήραν Mac και έμεινα μόνος στα  PC. Επειδή ο χώρος της εικόνας
είναι και πολύ δύσκολος αλλά και απαιτητικός εύχομαι να μην ξαναδώ το
έργο σε επανάληψη. Μέχρι στιγμής πάντως η μητρική που έβαλα όταν το
έχτισα (Intel DP965LT) δεν δέχεται άλλες διανομές πέραν από Ubuntu και
SuSE και πρέπει να περιμένω για να δοκιμάσω σε αυτό το σύστημα που
φτιάχτηκε για αυτή την δουλειά ή το καινούργιο Mandriva ή το καινούργιο
PCLinuxOS