ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ

Thanos pampo at freemail.gr
Wed Sep 19 12:30:03 EEST 2007

On 2007-09-18 22:41, Xristos Nikolareas wrote:
> Με έπιασε απελπισία. Δεν αντέχω άλλο να έχω χιλιάδες δουλειές να τρέχουν
> και εγώ να κάθομαι και να ασχολούμαι με το Ubuntu και πως Θα τα καταφέρω
> να εγκαταστήσω ενα πρόγραμμα.

Ήρεμα-ήρεμα... δεν είμαστε τρομοκράτες!

Έχοντας χιλιάδες δουλειές να τρέχουν και εφόσον μπαίνει και το
επαγγελματικό στην μέση πρώτα εξασφαλίζουμε να δουλεύουν σωστά αυτά που
ξέρουμε και μετά πειραματιζόμαστε με κάτι καινούργιο.

> Αφού τελικά δεν κατάφερα να διορθώσω ένα error του Cinelerra και δεν
> μπόρεσα να το κάνω να δουλέψει, προσπάθησα να εγκαταστήσω το
> Kdenlive.

Στην προηγούμενη επικοινωνία που είχαμε για το θέμα ανέφερες πως λύθηκε
το πρόβλημα με το Cinelerra! Γιατί δεν ανέφερες ότι συνεχίζεται; Ίσως
υπήρχε κάποια άλλη πρόταση.

> Τι τα θέλεις ρε φίλε θα μου πείτε. Ότι ήταν να μάθεις το έμαθες.
> Γνωρίζεις αρκετά καλά το Premier και το Photoshop τι δουλειά έχεις να
> ασχοληθείς μα αυτά.

Δεν είναι έτσι! Το Premier και το Photoshop το έμαθες από το ένα λεπτό
στο άλλο; Όχι φυσικά! Διάβασες, πειραματίστηκες, έψαξες την βοήθειά
τους, έψαξες στο διαδίκτυο, ρώτησες πιο έμπειρους φίλους, κτλ. Γιατί
δυσανασχετείς που χρειάζονται αυτά και για το Linux και τα προγράμματα
που δουλεύουν σε αυτό;

> Τέλος πάντων δεν θέλω ακόμη να απαντήσω σε αυτή την ερώτηση, αλλά
> μπαίνω στον πειρασμό να Ρωτήσω: Γιατί ρε παιδιά για να εγκαταστήσει ή
> να απεγκαταστήσει κάποιος ένα πρόγραμμα πρέπει αφενός να διαβάσει
> ώρες αφετέρου να μάθει να γράφει κώδικα στην κονσόλα? Θέλω λοιπόν να
> σας εκφράσω την αγανάκτηση του απλού χρήστη που το μόνο που θέλει να
> κάνει είναι μια συγκεκριμένη δουλειά και να σας παρακαλέσω να
> προσπαθήσετε να απλοποιήσετε ακόμη περισσότερο κάποιες διαδικασίες
> για να μπορούμε και εμείς οι αδαείς να σας παρακολουθήσουμε.

Εν μέρη απαντάται από το παραπάνω κείμενό μου. Εμείς εδώ -οι
περισσότεροι δηλαδή, διότι υπάρχουν και προγραμματιστές που ασχολούνται
με την εξέλιξη open source εφαρμογών- δεν είμαστε τίποτα άλλο από "απλοί
χρήστες" όπως και εσύ. Οπότε δεν μπορούμε να τροποποιήσουμε τις
εφαρμογές για να είναι πιο απλές. Μπορούμε όμως να βοηθήσουμε να
καταλάβεις και να λύσεις τα όποια προβλήματα αντιμετωπίζεις.

Δεν είναι δύσκολο να εγκαταστήσεις ένα πρόγραμμα σε περιβάλλον Linux
όπως λες. Απλά είναι διαφορετικό από τον τρόπο που έχεις μάθει/συνηθίσει
στο άλλο λειτουργικό! Ξέχνα την διαδικασία, "κατεβάζω το πρόγραμμα,
τρέχω το 'exe' και είμαι έτοιμος". Αν το καταλάβεις αυτό και αφιερώσεις
λίγο χρόνο για να διαβάσεις και να μάθεις πως δουλεύει το σύστημα στο
Linux θα είσαι άρχοντας. θα προσπαθήσω παρακάτω να σου το περιγράψω.

Η κάθε εφαρμογή διαθέτει τον πηγαίο κώδικα. Για να δουλέψει σε ένα
περιβάλλον Linux θα πρέπει να γίνει μεταγλώττιση (compile), δηλαδή να
κοπεί και να ραφεί στα μέτρα κάθε διανομής (που όπως ξέρεις υπάρχουν
αρκετές δεκάδες). Κάθε διανομή όμως έχει κάποιες ιδιαιτερότητες και
πιθανόν διαφορετικό σύστημα διαχείρισης πακέτων. Οπότε το compile το
αναλαμβάνουν οι ίδιες οι διανομές και δίνουν έτοιμα πακέτα, τουλάχιστο
για τις γνωστές εφαρμογές. Οπότε τα βήματα -συγκεκριμένα για το Ubuntu-
που πρέπει κάποιος να κάνει για να ψάξει και να εγκαταστήσει ένα πακέτο
για την διανομή του είναι τα παρακάτω. Εννοείται πως αν ένα βήμα έχει
αποτέλεσμα τότε δεν προχωράμε παρακάτω.

Βήμα 1ο
-------
Αναζήτηση του πακέτου στον αγαπημένο μας διαχειριστή πακέτων. Δηλαδή
ανοίγεις το Synaptic και ψάχνεις για π.χ. cinelerra. Αν το βρεις απλά το
επιλέγεις και το Synaptic αναλαμβάνει τα υπόλοιπα.

Βήμα 2ο
-------
Υπάρχει πιθανότητα στο σύστημά μας να μην έχουμε ορίσει όλες τις
επίσημες πηγές πακέτων (βλέπε 'man sources.list') και έτσι το Synaptic
στο 1ο βήμα να ψάχνει σε μέρος των διαθέσιμων πακέτων. Αναζητούμε λοιπόν
το πακέτο που ψάχνουμε σε όλα τα components [1]. Για να γίνει αυτό αρκεί
μια αναζήτηση στην μηχανή αναζήτησης πακέτων του Ubuntu [2]. Αν το
πακέτο είναι διαθέσιμο ρυθμίζουμε έτσι το σύστημά μας [3] έτσι ώστε να
αντλεί πακέτα και από το component που αναφέρεται με κόκκινα γράμματα
δίπλα στο πακέτο που βρήκε η μηχανή αναζήτησης. Στην συνέχεια
επιστρέφουμε στο 1ο βήμα και εγκαθιστούμε το πακέτο αφού πρώτα έχουμε
κάνει ενημέρωση της λίστας με τα διαθέσιμα πακέτα.

[1]http://www.ubuntu.com/community/ubuntustory/components
[2]http://packages.ubuntu.com/
[3]http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Feisty#How_to_add_extra_repositories

Βήμα 3ο
-------
Ψάχνουμε στη ιστοσελίδα της εφαρμογής αν υπάρχουν διαθέσιμα πακέτα
έτοιμα για την διανομή μας, για το Ubuntu δηλαδή και την έκδοση που
χρησιμοποιούμε. Π.χ. με μια επίσκεψη στην σελίδα του cinelerra θα
έβρισκες αυτό:

http://cv.cinelerra.org/getting_cinelerra.php#ubuntu

Προσθέτοντας την ανάλογη πηγή στο /etc/sources.list όπως αυτό
περιγράφεται στο [3] θα έλυνε το πρόβλημα. Επιστροφή στο 1ο βήμα και
εγκατάσταση του πακέτου.

Βήμα 4ο
-------
Αν τίποτα από τα παραπάνω δεν αποδώσει, τότε αναγκαστικά οδηγούμαστε
στην λήψη του πηγαίου κώδικα (sources), compile και τελικά εγκατάσταση
στο σύστημα. Όλα αυτά θέλουν κάποια εμπειρία και σίγουρα διάβασμα των
οδηγιών και των εξαρτήσεων που αναφέρονται στην κάθε εφαρμογή. Υπάρχει
βέβαια και η επιλογή να επιλέξουμε κάποια άλλη εφαρμογή που έχει
διαθέσιμο binary για την διανομή μας ή να περιμένουμε μέχρι να είναι
διαθέσιμο.

> Αφού είπα αυτά που είχα μέσα μου (έχω φάει άπειρες ώρες και πάρα πολλές
> μέρες για αυτά που σας περιγράφω)προχωράω στην ερώτηση. Πως θα
> εγκαταστήσω το Kdenlive στο ubuntu? Έχω φτάσει στο σημείο που έχω
> εγκαταστήσει και το mlt (εξάρτηση μάλλον που χρειάζεται το πρόγραμμα για
> να δουλέψει μάλλον?) και θέλω να εγκαταστήσω το piave (ούτε που ξέρω τι
> είναι αυτό μάλλον εξάρτηση αλλά χρειάζεται και αυτό από ότι κατάλαβα)
> και τέλος το πρόγραμμα.

Αυτά είναι τα προβλήματα που πάντα αντιμετωπίζει κανείς όταν φθάσει στο
4ο βήμα! Πρέπει όπως είπα να λύσεις τις εξαρτήσεις και μετά να κάνεις
compile. Αν τα πακέτα που ζητούνται είναι διαθέσιμα στα βήματα 1 έως και
3 έχεις "εύκολο" τρόπο επίλυσης, διαφορετικά πας στο 4 και πάλι από την
αρχή.

Προτείνω λοιπόν να εγκαταστήσεις το cinelerra όπως αναφέρω στο βήμα 3
(μιας και δεν είναι διαθέσιμο από τις επίσημες πηγές του Ubuntu) και να
αφήσεις προς το παρόν τα περί compile. Αργότερα αφού κατανοήσεις το πως
δουλεύει το όλο θέμα επανέρχεσαι.

> Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την υπομονή σας και σας ζητώ
> συγνώμη αν κάπου παραφέρθηκα.

Υπομονή έχουμε... για εσένα δεν ξέρω... ;-) Διάβασε λοιπόν τα όσα γράφω
και επέστρεψε με θετικά ή αρνητικά αποτελέσματα, περιγράφοντας ίσως και
τι τελικά έκανες διότι αυτό μπορεί να αποτελεί λύση στο πρόβλημα κάποιου
άλλου μέλους της λίστας στο μέλλον.

Υ.Γ. Ευχαριστώ για την χρήση mail client που στέλνει με σωστή κωδικοποίηση.