Αδυναμία εγκατάστασης openSUSE (έλλειψη χώρου).

Thanos pampo at freemail.gr
Fri Jul 6 14:41:59 EEST 2007

On 2007-07-06 14:21, Giorgos wrote:

> [...]
[...]
> Ουπς! Αυτό είναι!
> Όντως ΔΕΝ εγκατέστησε τον GRUB στον MBR, αλλά σ' ένα extented partition!
[...]
> Γιατί το openSUSE, δεν τον εγκατέστησε στον MBR, δεν το ξέρω (μήπως
> επειδή τον βρήκε ήδη κατειλλημένο απ' τον GAG, δε θέλησε να τον
> αντικαταστήσει); Δεν ρωτήθηκα για κάτι σχετικό, κατά τη διάρκεια της
> εγκατάστασης.

Ίσως του είπες να μην ερωτηθείς! ;-) Πάντως νομίζω πως η default
συμπεριφορά είναι μην εγκαθηστάται στο MBR για να μην κάνει ζημιά στο
"άλλο" λειτουργικό που έχεις επάνω αν και στο Debian/Ubuntu πάντα με
ρωτούσε.

> Κάτι τελευταίο, που θα 'θελα να ρωτήσω:
> Είδα πως ο installer δημιούργησε 1 primary και 2 logical στο extented.

Εγώ γενικά δεν εμπιστεύομαι να διαμορφώσει ο installer τα partitions
διότι ποτέ δεν ξέρεις τι θα σου σβήσει και με τι τελικά θα βρεθείς.
Πάντα κάνω τις επιλογές χειροκίνητα.

> Είναι ΟΚ, αυτή η διαμόρφωση, από άποψη performance;
> Μήπως την δημιούργησε αναγκαστικά, επειδή δε μπορούσε να φτιάξει κι άλλο
> primary; Tι θα 'ταν καλύτερο, από άποψη απόδοσης; Πχ, αν το εγκαθιστούσα
> σ' έναν καθαρό unpartitioned δίσκο, τι θα δημιουργούσε, μήπως 2 primary
> κι 1 logical, ή ίσως και τα 3 primary;

Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ τις αυτοματοποιημένες προτάσεις που δίνει ο
installer σε διάφορες διανομές οπότε δεν γνωρίζω να απαντήσω τι σενάριο
θα δημιουργούσε αν είχε όλο το δίσκο δικό του.

Απ' όσο ξέρω πάντως δεν υπάρχει πρόβλημα απόδοσης ή αξιοπιστίας αν το
Linux σου τρέχει σε primary ή extended partition. Βέβαια υπάρχουν και
κάποιοι που δεν βλέπουν το extended partition με κακό μάτι διότι είναι
μια ανακάλυψη της microsoft και ίσως έχουν δίκιο. Βέβαια ελλείψει 2ου
σκληρού, τί να κάνεις;