Migrate2linux Digest, Vol 49, Issue 7

Giorgos giorgos67 at gmail.com
Fri Jul 6 14:21:02 EEST 2007

> Υποθέτω πως δεν εγκατάστησες το GRUB στο MBR, σωστά;
>
> Το Error 18 σημαίνει:
>
> 18 : Selected cylinder exceeds maximum supported by BIOS
> This error is returned when a read is attempted at a linear block
> address beyond the end of the BIOS translated area. This generally
> happens if your disk is larger than the BIOS can handle (512MB for
> (E)IDE disks on older machines or larger than 8GB in general).
>
> Θα πρέπει να ξαναεγκαταστήσεις το grub στο MBR. Δεν είναι απαραίτητο να
> κάνεις από την αρχή εγκατάσταση. Αρκεί να ξεκινήσεις σε recovery mode με
> [...]

Ουπς! Αυτό είναι!
Όντως ΔΕΝ εγκατέστησε τον GRUB στον MBR, αλλά σ' ένα extented partition!
KANONIKA (καλώς εχόντων των πραγμάτων), έπρεπε να τον δει αβίαστα.
Εδώ όμως πρέπει να σας αποκαλύψω το μικρό μυστικό μου! :-)
Ο Η/Υ μου είναι ένας Celeron 800 πάνω σ' ένα motherboard της Elite (6
χρόνων). :-)
H Elite, από τότε που τσακώθηκε με τους Αμερικάνους και μετακόμισε κατά Κίνα
μεριά, μας έχει γράψει όλους, στα παλιά της τα τσιπάκια! :-)  Έχει να βγάλει
update για το BIOS, εδώ και 6 χρόνια (και φυσικά ΔΕΝ πρόκειται να βγάλει).
Το συκεκριμένο BIOS που έχω, ΔΕΝ υποστηρίζει δίσκους μεγαλύτερους από 80GB
και το utilitάκι της Ontrack (για LBA support σε παλιότερα BIOS) που δίνουν
δωρεάν όλοι οι κατασκευαστές δίσκων (WD έχω), δεν μου δούλεψε ποτέ
ικανοποιητικά.
Οπότε, αν έχεις σύγχρονο Linux ή WinXP με ενσωματομένο SP2 έχει καλώς (που
έχουν ενσωματομένους LBA drivers), αλλιώς (με παλιά Linux ή παλιά Windows ή
DOS based CD) τό 'χασες το παιχνίδι. :-)

Εδώ και χρόνια, χρησιμοποιώ τον GAG (gag.sf.net) σαν boot manager (για να
μπαίνω σε WinXP ή FreeDOS), o οποίος είναι Linux based και εγκαθίσταται στον
MBR. Δεν μου 'χει δημιουργήσει ποτέ παρόμοιο πρόβλημα, οπότε πιθανότατα και
ο GRUB, το μόνο που χρειάζεται είναι να εγκατασταθεί στον MBR.
Γιατί το openSUSE, δεν τον εγκατέστησε στον MBR, δεν το ξέρω (μήπως επειδή
τον βρήκε ήδη κατειλλημένο απ' τον GAG, δε θέλησε να τον αντικαταστήσει);
Δεν ρωτήθηκα για κάτι σχετικό, κατά τη διάρκεια της εγκατάστασης.
Θα ρωτήσω παιδιά που να χρησιμοποιούν openSUSE.

Κάτι τελευταίο, που θα 'θελα να ρωτήσω:
Είδα πως ο installer δημιούργησε 1 primary και 2 logical στο extented.

Είναι ΟΚ, αυτή η διαμόρφωση, από άποψη performance;
Μήπως την δημιούργησε αναγκαστικά, επειδή δε μπορούσε να φτιάξει κι άλλο
primary; Tι θα 'ταν καλύτερο, από άποψη απόδοσης; Πχ, αν το εγκαθιστούσα σ'
έναν καθαρό unpartitioned δίσκο, τι θα δημιουργούσε, μήπως 2 primary κι 1
logical, ή ίσως και τα 3 primary;
Ρωτάω, για να δω αν χρειάζεται να μετακινήσω το FreeDOS από primary σε
logical partition. Βέβαια, δε θα μπορεί να μπουτάρει απ' το δίσκο, αλλά
γίνεται να μπουτάρει από δισκέτα ή στικάκι USB (χωρίς τον περιορισμό του CD,
που δε μπορείς να το ξαναγράψεις).

Παιδιά, σας ευχαριστώ για άλλη μια φορά!!!
Χωρίς τη βοήθειά σας, θα 'μουν ακόμη στο σκοτάδι!
Γιώργος. :-)