Debian help

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon Jun 11 15:35:10 EEST 2007

On 2007-06-11 14:02, excellent <excellen at otenet.gr> wrote:

> excellent:/home/excellent# mount
> /dev/hdb5 on / type ext3 (rw,errors=remount-ro)
> tmpfs on /lib/init/rw type tmpfs (rw,nosuid,mode=0755)
> proc on /proc type proc (rw,noexec,nosuid,nodev)
> sysfs on /sys type sysfs (rw,noexec,nosuid,nodev)
> procbususb on /proc/bus/usb type usbfs (rw)
> udev on /dev type tmpfs (rw,mode=0755)
> tmpfs on /dev/shm type tmpfs (rw,nosuid,nodev)
> devpts on /dev/pts type devpts (rw,noexec,nosuid,gid=5,mode=620)
> /dev/hdb1 on /media/hdb1 type ext3 (rw

Ενδιαφέρον, αλλά λείπουν μέρη από τη γραμμή που μας ενδιαφέρει,
αυτή που αναφέρεται στο σύστημα αρχείων `/dev/hdb1' :-(

On 2007-06-11 14:02, excellent <excellen at otenet.gr> wrote:

> excellent:/home/excellent# ls -la /media/hdb1
> total 8
> drwxrwxr-x 2 root excellent 4096 2007-06-10 12:02 .
> drwxr-xr-x 9 root root      4096 2007-06-10 13:58 ..

Ο ιδιοκτήτης του καταλόγου `/' στο `/dev/hdb1' είναι ο root.

Ο κατάλογος ανήκει επίσης στην ομάδα χρηστών `excellent'.

Κανονικά, όποιος ανήκει στην ομάδα `excellent' θα πρέπει να
μπορεί πλέον να γράψει σε αυτό τον κατάλογο.

On 2007-06-11 14:02, excellent <excellen at otenet.gr> wrote:

> Δε μπορώ να αποθηκεύσω τίποτα, ούτε να σβήσω.

> Ε, όχι με root... Ως απλός χρήστης, ως "excellent".

Ο χρήστης `excellent' θα πρέπει να ανήκει στην ομάδα `excellent'
για να γίνει αυτό.  Εναλλακτικά, μπορείς να φτιάξεις (ως root)
ένα κατάλογο `/media/demo' και να ορίσεις τον ιδιοκτήτη αυτού του
καταλόγου και των περιεχομένων του ως `excellent'.  Σαν root,
αυτό μπορεί να γίνει π.χ. με τις εντολές:

    mkdir -p /media/demo
    chown -R excellent:excellent /media/demo
    chmod -R u=rwx,go-rwx /media/demo

Τότε θα πρέπει να μπορείς να γράψεις ως χρήστης `excellent' πλέον.

On 2007-06-11 14:02, excellent <excellen at otenet.gr> wrote:

> Αυτό ακριβώς μου βγάζει όταν θέλω να αποθηκεύσω κάτι ή να αλλάζω ως
> root τα permissions.

Χμ, ο `root' δε θα 'πρεπε να έχει περιορισμούς; Είσαι σίγουρος ότι τα
permissions έχουν πρόβλημα όταν είσαι συνδεδεμένος ως `root';