Debian help

excellent excellen at otenet.gr
Mon Jun 11 22:25:31 EEST 2007

On Mon, 2007-06-11 at 15:35 +0300, Giorgos Keramidas wrote:

> Ενδιαφέρον, αλλά λείπουν μέρη από τη γραμμή που μας ενδιαφέρει,
> αυτή που αναφέρεται στο σύστημα αρχείων `/dev/hdb1' :-(
Μετέφερα ακριβώς ότι μου έβγαλε.

> [...]
>
> Ο κατάλογος ανήκει επίσης στην ομάδα χρηστών `excellent'.
>
> Κανονικά, όποιος ανήκει στην ομάδα `excellent' θα πρέπει να
> μπορεί πλέον να γράψει σε αυτό τον κατάλογο.

> Ο χρήστης `excellent' θα πρέπει να ανήκει στην ομάδα `excellent'
> για να γίνει αυτό.  Εναλλακτικά, μπορείς να φτιάξεις (ως root)
> ένα κατάλογο `/media/demo' και να ορίσεις τον ιδιοκτήτη αυτού του
> καταλόγου και των περιεχομένων του ως `excellent'.  Σαν root,
> αυτό μπορεί να γίνει π.χ. με τις εντολές:
>
>     mkdir -p /media/demo
>     chown -R excellent:excellent /media/demo
Αν εννοείς να πληκτρολογήσω τις εντολές και μετά να κάνω mount κάποιον
(οποιοδήποτε filesytem;) δίσκο στο /media/demo, δεν πέτυχε. Ανήκει στον
"excellent" ο φάκελος, μπορώ να γράψω(!) στον δίσκο [είναι πολύ θετικό
αυτό, θα με ευχαριστούσε έστω και έτσι], αλλά δεν είμαι ιδιοκτήτης των
φακέλων και των αρχείων του δίσκου, αυτά για τα fat32. Για τα ntfs,
μπορώ να γράψω, αλλά δεν φαίνονται τα αρχεία που έχω μέσα...
> Τότε θα πρέπει να μπορείς να γράψεις ως χρήστης `excellent' πλέον.

> Χμ, ο `root' δε θα 'πρεπε να έχει περιορισμούς; Είσαι σίγουρος ότι τα
> permissions έχουν πρόβλημα όταν είσαι συνδεδεμένος ως `root';

Αυτό που κάνω είναι το εξής-> από την επιφάνεια εργασίας πατώ:
Desktop>Administration>login_window, δίνω τον κωδικό του root, πηγαίνω
στην καρτέλα "security" και επιλέγω "Allow local system administration
login". Μετά κάνω log_out και από την οθόνη υποδοχής βάζοντας user name
root και μετά τον κωδικό του, μπαίνω σε γραφικό περιβάλλον ως root. Δεν
ξέρω, μήπως έχει περιορισμούς επειδή είμαι σε γραφικό περιβάλλον;