Debian help

excellent excellen at otenet.gr
Mon Jun 11 14:02:39 EEST 2007

On Mon, 2007-06-11 at 13:31 +0300, Giorgos Keramidas wrote:

> Ενδιαφέρον, αλλά δε μας είπες τι βλέπεις με την εντολή `mount' χωρίς
> ορίσματα.  Οπότε να μερικά ακόμα πράγματα που θα ήταν χρήσιμα για να
> σε βοηθήσουμε να ρυθμίσεις τα partitions να παίζουν σωστά:
>
>     o   Τι δείχνει το `mount' χωρίς ορίσματα, αφού έχεις
>         προσαρτήσει το σύστημα αρχείων /dev/hdb1 στο /media;
excellent:/home/excellent# mount
/dev/hdb5 on / type ext3 (rw,errors=remount-ro)
tmpfs on /lib/init/rw type tmpfs (rw,nosuid,mode=0755)
proc on /proc type proc (rw,noexec,nosuid,nodev)
sysfs on /sys type sysfs (rw,noexec,nosuid,nodev)
procbususb on /proc/bus/usb type usbfs (rw)
udev on /dev type tmpfs (rw,mode=0755)
tmpfs on /dev/shm type tmpfs (rw,nosuid,nodev)
devpts on /dev/pts type devpts (rw,noexec,nosuid,gid=5,mode=620)
/dev/hdb1 on /media/hdb1 type ext3 (rw
>     o   Τι δείχνει η εντολή `ls -la /media' αφού έχεις
>         προσαρτήσει το σύστημα αρχείων /dev/hdb1 στο /media;
excellent:/home/excellent# ls -la /media/hdb1
total 8
drwxrwxr-x 2 root excellent 4096 2007-06-10 12:02 .
drwxr-xr-x 9 root root      4096 2007-06-10 13:58 ..
>     o   Τι εννοείς `δε μπορώ να γράψω σε αυτόν';
Δε μπορώ να αποθηκεύσω τίποτα, ούτε να σβήσω.
>     o   Με τι λογαριασμό έχεις συνδεθεί εκείνη τη στιγμή;
Ε, όχι με root... Ως απλός χρήστης, ως "excellent".

> Λογικά, το πρόβλημα οφείλεται απλά στα `permissions' που έχει το
> προσαρτημένο σύστημα αρχείων.
Αυτό ακριβώς μου βγάζει όταν θέλω να αποθηκεύσω κάτι ή να αλλάζω ως root
τα permissions.
> Με την έξοδο των παραπάνω εντολών
> θα φανεί αν είναι αυτό, και μετά μπορούμε να φτιάξουμε το /etc/fstab
> όπως πρέπει για να βλέπεις αυτά τα συστήματα αρχείων πιο εύκολα.
>
> - Γιώργος

Για τις εξόδους των εντολών: είχα κάνε mount το hdb1 το δηλαδή το linux
partition το οποίο θα γίνει ntfs (για να εγκατασταθούν τα windows) και
αφότου άλλαξα ως root τα permissions του δίσκου.