Debian help

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon Jun 11 13:31:20 EEST 2007

On 2007-06-11 13:15, excellent <excellen at otenet.gr> wrote:

> O hdb1 είναι προς το παρόν linux partition, εκεί να εγκαταστήσω τα
> windows (μου είναι απαραίτητο το office). Πατώντας:
>
> mount -w /dev/hdb1 /media/hdb1, ανοίγει κανονικά, αλλά δεν μπορώ να
> γράψω σε αυτόν.

Ενδιαφέρον, αλλά δε μας είπες τι βλέπεις με την εντολή `mount' χωρίς
ορίσματα.  Οπότε να μερικά ακόμα πράγματα που θα ήταν χρήσιμα για να
σε βοηθήσουμε να ρυθμίσεις τα partitions να παίζουν σωστά:

    o   Τι δείχνει το `mount' χωρίς ορίσματα, αφού έχεις
        προσαρτήσει το σύστημα αρχείων /dev/hdb1 στο /media;

    o   Τι δείχνει η εντολή `ls -la /media' αφού έχεις
        προσαρτήσει το σύστημα αρχείων /dev/hdb1 στο /media;

    o   Τι εννοείς `δε μπορώ να γράψω σε αυτόν';

    o   Πώς προσπαθείς να `γράψεις';

    o   Με τι λογαριασμό έχεις συνδεθεί εκείνη τη στιγμή;

> Όμως έκανα log_in ως root και μπόρεσα να αλλάξω τις ρυθμίσεις από τα
> properties τα permissions και μπορώ να γράψω σε αυτά.  Το πρόβλημα
> είναι ότι δε γίνεται το ίδιο και με τα ntfs και fat32...

Μάλλον προσπαθείς να γράψεις ως `απλός χρήστης' σε ένα κατάλογο που
ανήκει στο root.  Αλλα για να είμαστε σίγουροι, πρέπει να μας βοηθήσεις
απαντώντας σε όλες τις παραπάνω ερωτήσεις :-(

Λογικά, το πρόβλημα οφείλεται απλά στα `permissions' που έχει το
προσαρτημένο σύστημα αρχείων.  Με την έξοδο των παραπάνω εντολών
θα φανεί αν είναι αυτό, και μετά μπορούμε να φτιάξουμε το /etc/fstab
όπως πρέπει για να βλέπεις αυτά τα συστήματα αρχείων πιο εύκολα.

- Γιώργος