Πώς θα μάθω το Linux?

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Thu Jun 7 11:20:00 EEST 2007

AraKon <arakon75 at yahoo.gr> writes:
> Γι'αυτό ρωτάω, πώς μπορώ να μάθω όπως εσείς (οι ψαγμένοι) την δομή των
> καταλόγων (που βρίσκονται τα αρχεία του κάθε προγράμματος και του κάθε
> υποσυστήματος), πως μπορώ να μάθω τα αρχεία ρυθμίσεων και τι σημαίνουν
> αυτά που γράφουν. Ξέρω οτι υπάρχει μεγάλη τεκμηρίωση στο Linux αλλά
> κάποια πράγματα (όπως για τα αρχεία ρυθμίσεων) δεν βρήκα που είναι.

Η καλύτερη λύση είναι να κάνεις τις ερωτήσεις εδώ, αν ένα ψάξιμο στο
Google δεν φέρνει ικανοποιητικό αποτέλεσμα.  Στο συγκεκριμένο ερώτημα
που κάνεις μπορεί να είναι πολύ δύσκολο να βρεις έτοιμη απάντηση στο
δίχτυ, αλλά πιο εύκολο να πάρεις την απάντηση εδώ.  *Πολύ*
περιληπτικά:

/home   => Το αντίστοιχο του Documents & Settings
/bin, /sbin, /lib => Προγράμματα και βιβλιοθήκες απολύτως αναγκαία για
                     να λειτουργήσει το σύστημα.
/usr    => Λοιπά προγράμματα, βιβλιοθήκες, και άλλες μη μεταβαλλόμενες
           πληροφορίες, όπως εικονίδια & documentation.
/var    => Μεταβαλλόμενες πληροφορίες, όπως βάσεις δεδομένων κ.ά.
/etc    => System configuration files
/boot   => Αρχεία που χρειάζονται για να μπουτάρει το σύστημα.
/tmp    => Προσωρινά αρχεία
/dev, /sys, /proc    => Δεν είναι ακριβώς αρχεία, αλλά devices και
           άλλες πληροφορίες του συστήματος.
/root   => Το αντίστοιχο του Documents & Settings\administrator.

Περισσότερες πληροφορίες υπάρχουν στο Filesystem Hierarchy Standard.

(Πάντως αυτά είναι για power users.)