Πώς θα μάθω το Linux?

Thanos pampo at freemail.gr
Thu Jun 7 09:42:07 EEST 2007

AraKon wrote:
[...]
> Γι'αυτό ρωτάω, πώς μπορώ να μάθω όπως εσείς (οι ψαγμένοι) την δομή των
> καταλόγων (που βρίσκονται τα αρχεία του κάθε προγράμματος και του κάθε
> υποσυστήματος), πως μπορώ να μάθω τα αρχεία ρυθμίσεων και τι σημαίνουν
> αυτά που γράφουν. Ξέρω οτι υπάρχει μεγάλη τεκμηρίωση στο Linux αλλά
> κάποια πράγματα (όπως για τα αρχεία ρυθμίσεων) δεν βρήκα που είναι.

Στο Linux τα πράγματα δεν είναι όπως στα windows. Όχι 100% τουλάχιστο!
Μια εφαρμογή εγκαθιστά τα αρχεία της σε διάφορα μέρη. Αλλού δηλαδή θα
βρεις την "εντολή" να εκτελέσεις το πρόγραμμα αλλού τις ρυθμίσεις του
προγράμματος γενικά, και αλλού τον προσωπικό φάκελο ρυθμίσεων.

Αρχεία ρυθμίσεων υπάρχουν system wide που τα επεξεργάζεται μόνο ο root ή
όσοι έχουν δικαιώματα root, αλλά και προσωπικά αρχεία ρυθμίσεων. Πάνε
στο home directory σου και σε temrninal δώσε 'ls -a' και θα δεις εκεί
διάφορα πράγματα. Το ίδιο αποτέλεσμα θα έχεις και αν από τον konqueror
εμφανίσεις και τα κρυφά αρχεία. Η κάθε εφαρμογή έχει το φάκελό της και
εκεί αποθηκεύονται τα πάντα για της ρυθμίσεις του συγκεκριμένου χρήστη.
Το /home είναι δηλαδή κάτι σαν το 'documents and settings' των windows.

Ίσως το παρακάτω σου δώσει μια πρώτη γεύση για το τι παίζει σε ένα linux
filesystem:

http://tldp.org/LDP/Linux-Filesystem-Hierarchy/html/index.html

Και φυσικά μια βόλτα από το http://tldp.org είναι πάντα χρήσιμη.