Πώς θα μάθω το Linux?

Thanos pampo at freemail.gr
Tue Jun 5 22:59:29 EEST 2007

AraKon wrote:
> [...]
> δίνονται συμβουλές του τύπου "άνοιξε το αρχείο xxx.conf και συμπλήρωσε
> την τάδε γραμμή ή διέγραψέ την ή συμπλήρωσέ την κτλ." Επειδή θέλω να
> μάθω το Linux  και όχι συνέχεια να ρωτώ μπορείτε να μου πείτε εσείς οι
> πιο έμπειροι πως μπορω να βρώ πληροφορίες για να μάθω τη δομή των
> καταλόγων του Linux (που αποθηκεύεται το κάθε αρχείο, που μπορώ να βρώ
> τα αρχεία για την οθόνη, την κωδικοποίηση κτλ) και επίσης ποιά δουλειά
> κάνει το κάθε αρχείο (πχ το xxx.conf)  και πως μπορώ να επέμβω για να
> αλλάξω τις ρυθμίσεις αυτού του αρχείου και με ποιό τρόπο?

Γεια σου Κώστα και καλώς ήρθες!

Πιστεύω πως λάθος πας να ξεκινήσεις! Το να αρχίσεις να διαβάζεις δεκάδες
howtos και βιβλία για να μάθεις χίλια-δυο πράγματα πάνω στο linux δεν
νομίζω να είναι και ότι το καλύτερο. Το μόνο που θα καταφέρεις πιστεύω
είναι να πελαγώσεις και να τα παρατήσεις.

Ψάξε λίγο για να χαρακτηριστικά της κάθε διανομής, επέλεξε μια που
νομίζεις πως θα ταιριάζει στα μέτρα σου και ξεκίνα την εγκατάσταση με
οδηγό το 'installation howto' της διανομής που θα επιλέξεις. Τα
προβλήματα που θα συναντήσεις -αν συναντήσεις- θα είναι και το πρώτο
"μάθημα". Θα "αναγκαστείς" να ψάξεις σε διάφορες πηγές για να μάθεις,
και όσο ψάχνεις μαθαίνεις.

Μετά την εγκατάσταση οι επιλογές για εφαρμογές είναι πραγματικά
ατελείωτες. Οι κάθε εφαρμογή έχει τα δικά τις εγχειρίδια (man pages) και
φυσικά την ιστοσελίδα της με διάφορα βοηθήματα. Όταν συναντάς πρόβλημα
ανατρέχεις και λογικά βρίσκεις λύση... Αν όχι ρωτάς ;-)!

Π.χ. όλα τα αρχεία ρυθμίσεων στο linux δεν είναι του τύπου name.conf.
Μπορεί να είναι και σκέτο name! Το πως μπορείς να επέμβεις σε αυτά είναι
πολύ απλό αρκεί να έχεις τα κατάλληλα δικαιώματα πρόσβασης σε αυτά. Τα
αρχεία αυτά είναι απλά αρχεία κειμένου με συγκεκριμένο τρόπο σύνταξης
που περιγράφεται στο αντίστοιχο man page.

> Επίσης ψάχνω να βρώ στο internet κάπου να αναφέρει η τάδε διανομή Linux
> έχει αυτές τις απαιτήσεις σε επεξεργαστή, μνήμη, κάρτα γραφικών έτσι
> ώστε να μπορώ να επιλέξω τις κατάλληλες διανομές για κάποιον παλιό
> υπολογιστή.

Χαρακτηριστικά και απαιτήσεις για κάθε διανομή θα βρεις φυσικά στην
ιστοσελίδα της. Μια γεύση όμως για το που περίπου κινείται η κάθε
διανομή αλλά και τι διανομές υπάρχουν εκεί έξω μπορείς να βρεις στο
http://distrowatch.org. Βέβαια για να διευκολυνθείς αν δεν ξέρεις από
που να αρχίσεις μπορείς απλά να ρωτήσεις σ' αυτή εδώ την λίστα "ρε
παιδιά ποια διανομή να επιλέγω για το τάδε μηχάνημα" και πιστεύω θα
πάρεις αρκετές διαφορετικές απόψεις.

Αυτά προς το παρόν, και ότι ερωτήσεις έχεις εδώ είμαστε...