πρόβλημα με ελεύθερο χώρο σκληρού δίσκου

John Margaritopoulos johnmargaritopoulos at yahoo.com
Tue Mar 6 00:19:39 EET 2007

Θα ήθελα να σας ρωτήσω για μια "περίεργη συμπεριφορά" τις διανομής που
χρησιμοποιώ.

Έχω εγκαταστήσει το Madriva Powerpack (KDE περιβάλλον) σε PC (intel 3.06,
μνήμη 1GB) με ~8 GB το root partition, swap 2GB και ~ 68GB το home. Επίσης
υπάρχει ένας δεύτερος σκληρός 120 GB (ext3). Τα προσωπικά μου αρχεία
ανέρχονται σε 20 GB και τα είχα στο home partition. Ξαφνικά, διαπίστωσα ότι ο
δίσκος γέμισε (αυτός με το home partition), δεν ήταν δυνατή π.χ. η αντιγραφή
καινούργιου αρχείου ή οποιαδήποτε άλλη σχετική ενέργεια. Τόσο με δεξί κλικ
στο εικονίδιο του δίσκου και υπολογισμό του ελεύθερου χώρου, όσο και με τον
Dolphin file manager διαπιστώνω ότι ο ελεύθερος χώρος είναι ελάχιστος, λίγα
MB.
Το παράξενο είναι ότι αυτή η κατάσταση δημιουργήθηκε ξαφνικά, μέχρι πριν λίγες
μέρες ο ελεύθερος χώρος ήταν >20 GB. Μέτρησα το μέγεθος όλων των φακέλων και
των κρυφών και δεν προκύπτει ότι το μέγεθος των αρχείων είναι ~ 68GB, δηλαδή
όσο ολόκληρος ο δίσκος. Το ίδιο αποτέλεσμα είχα και όταν χρησιμοποίησα το
KDirStat, αυτό το πρόγραμμα υπολογίζει το μέγεθος του κάθε φακέλου στο home
partition. Tο KDirStat, δείχνει ότι έπρεπε να υπάρχει ελεύθερος χώρος, αλλά
πρακτικά δεν υπάρχει. Διαφορά στις μετρήσεις έχω και όταν μετέφερα τα
προσωπικά μου αρχεία στον δεύτερο σκληρό δίσκο.

Θα ήθελα τη βοήθεια σας σε αυτή την  "περίεργη συμπεριφορά", εκτώς αν έχω
κάνει κάτι λάθος και δεν το καταλαβαίνω μιας και είμαι σχετικά νέος χρήστης
του LInux.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Χαιρετισμοί,
Γιάννης Μαργαριτόπουλος