πρόβλημα με ελεύθερο χώρο σκληρού δίσκου

Thanos pampo at freemail.gr
Tue Mar 6 09:59:40 EET 2007

John Margaritopoulos wrote:
> Θα ήθελα να σας ρωτήσω για μια "περίεργη συμπεριφορά" τις διανομής που
> χρησιμοποιώ.
>
> Έχω εγκαταστήσει το Madriva Powerpack (KDE περιβάλλον) σε PC (intel 3.06,
> μνήμη 1GB) με ~8 GB το root partition, swap 2GB και ~ 68GB το home. Επίσης
> υπάρχει ένας δεύτερος σκληρός 120 GB (ext3). Τα προσωπικά μου αρχεία
> ανέρχονται σε 20 GB και τα είχα στο home partition. Ξαφνικά, διαπίστωσα ότι ο
> δίσκος γέμισε (αυτός με το home partition), δεν ήταν δυνατή π.χ. η αντιγραφή
> καινούργιου αρχείου ή οποιαδήποτε άλλη σχετική ενέργεια. Τόσο με δεξί κλικ
> [...]

Στο /home υπάρχουν και τα "σπίτια" των άλλων χρηστών. Μήπως υπάρχει και
κάποιος άλλος χρήστης που έχει πολύ περισσότερα δεδομένα; Για να είσαι
σίγουρος για το μέγεθος του /home θα πρότεινα να το ελέγξεις ως root.
Άνοιξε ένα τερματικό και αφού "γίνεις" root δώσε το παρακάτω:

	du -h --max-depth=1 /home/

Θα σου επιστρέψει το μέγεθος του κάθε φακέλου ξεχωριστά.

Κάτι άλλο που ίσως βοηθήσει είναι το:

	df -h

Επιστρέφει τα filesystems που έχουν γίνει mount. Ψάξε για το / και το
/home σου και δες αν όλα είναι εντάξη.

Δεν ξέρω κατά πόσο θα σε βοηθήσουν αυτά που λέω, απλά γράφω από που θα
ξεκινούσα εγώ.