Apo Mandriva se Suse

Thanos pampo at freemail.gr
Thu Mar 1 01:46:32 EET 2007

On 2007-03-01 01:09, Peris wrote:
> Gia sas,
> tha ithela na sas kano mi a erotisi arketa xazi! Exo egkatastisi ston
>  ipologisti mou Mandriva 2007.1 omos gia kapio logo den mporo kan na
> mpo sto SO,

Να υποθέσω πως εννοείς OS εδώ, έτσι? Ποιο είναι ακριβώς το πρόβλημα?
Ίσως κάποιος μπορεί να σε βοηθήσει εκτός και αν θέλεις να μεταβείς στο Suse.

> sinepo skeftika na egkatastiso mia alli ekdosi..tin SUSE. Omos prota
> ithela na rotiso..

To Suse είναι μια *διανομή* Linux, όπως και το Mandriva, το Ubuntu, το
Debian, κ.α.. Δεν είναι έκδοση...

> To gegonos oti exo lilo egkatestimeno sto MRB ama kano format kai valo SUSE
> den tha mini koma egkatestimono to lilo?...

Όταν κάνεις εγκατάσταση μιας άλλης διανομής ή ακόμη και της ίδιας
διανομής θα σου δοθεί η επιλογή να εγκαταστήσει ή όχι κάποιο bootloader
όπως το lilo ή το grub. Αν επιλέξεις να κάνεις εγκατάσταση τότε θα σου
δοθεί η επιλογή για εγκατάσταση στο MBR ή σε κάποιο partition που έχεις.
Αν επιλέξεις το MBR θα αντικαταστήσει οτιδήποτε υπήρχε μέχρι εκείνη τη
στιγμή, οπότε δεν χρειάζεται να ανησυχείς για αυτό το θέμα.

> Kai deuteron 1gb swap kai 23 gb di so. ine kala i xriazome parapano xoro?

Πόση φυσική μνήμη έχεις? Εγώ προσωπικά έχω 512 ΜΒ swap και δεν το έχω
δει σχεδόν ποτέ να χρησιμοποιείται. Αν η φυσική σου μνήμη είναι παραπάνω
από 512ΜΒ -προσωπική άποψη- πιστεύω πως δεν θα χρειαστείς παραπάνω από
512ΜΒ swap εκτός και αν σκοπεύεις να χρησιμοποιήσεις εφαρμογές που
ξέρεις ότι θα χρειαστούν κάτι τέτοιο.

Για τον χώρο των υπόλοιπων partitions που θα χρησιμοποιήσεις για το
linux πάλι εξαρτάται από το τι θα βάλεις. Θα μπορούσες να κάνεις ακόμα 2
δηλαδή να έχεις ένα για το / και ένα για το /home (εδώ αποθηκεύονται
προσωπικά αρχεία και ρυθμίσεις). Δηλαδή θα μπορούσες να έχεις κάτι σαν
το παρακάτω:

512ΜΒ	swap
10GB	/
13GB	/home

> Euxaristo gia ton xrono sas
> Perikli

Περικλή, ελπίζω να μην σε μπέρδεψα μόνο!

Πριν ξεκινήσεις την εγκατάσταση του Suse ή όποιας άλλης διανομής
προτείνω να ψάξεις στο google για κάποιες πληροφορίες δίνοντας π.χ.
'suse installation guide'. Ρίχνεις μια ματιά για να δεις τι θα
αντιμετωπίσεις και τι θα ζητηθεί από εσένα κατα την εγκατάσταση.