Εγκατάσταση Fedora Core 6

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon Nov 27 23:18:16 EET 2006

On 2006-11-27 20:54, VASILIS PALIKARAS <xredpill at yahoo.gr> wrote:
> Κατ' αρχήν σας χαιρετώ και σας ευχαριστώ για τη δυνατότητα να με
> βοηθήσητε στην εγκατάσταση του λογισμικού.
>
> Μετά από κάμποσο καιρό παιδέματος με τα windows, αποφάσισα να
> ασχοληθώ με τα linux.  Κατέβασα από το internet το Dvd της διανομής
> και ξεκίνησα το "δύσκολο δρόμο" της εγκατάστασης...

Έχει κι ο "δρόμος" του Linux δυσκολίες.  Αυτό μη σε αποθαρρύνει όμως.

Γενικά, ο κόσμος που στήνει Linux επειδή "βαρέθηκε τα Windows" λέει
στο 99% των περιπτώσεων ψέματα ή δεν έχει επίγνωση του μπελά στον
οποίο μόλις έμπλεξε.  Ο μπελάς και η φασαρία όμως ΑΞΙΖΟΥΝ τον κόπο.

Καλώς ήρθες, λοιπόν, στον "δρόμο" του Linux και του ελεύθερου
λογισμικού.  Να θυμάσαι από δω και μπρος ότι το πιο σημαντικό
πλεονέκτημα του Linux δεν είναι ότι έχει "μικρή τιμή αγοράς", αλλά
ότι είναι *ελεύθερο* λογισμικό, ότι δεν μπορεί κανείς να σε ρωτήσει
γιατί το έχεις, αν πλήρωσες για να το αποκτήσεις, αν όχι, πόσο καιρό
το έχεις στημένο και ένα σωρό άλλες "ενδιαφέρουσες" ιστορίες τρόμου
που ζει καθημερινά ο χρήστης μη-ελεύθερου λογισμικού.

> Έχω 2 σκληρούς δίσκους (ένα 80Gb και ένα 250Gb).Στον 80άρη δίσκο
> έχω εγκατεστημένα τα windows και θέλω να εγκαταστήσω τα linux στον
> 250άρη. Ο 250 έχει τρία partition (50Gb - 50Gb - 150Gb) Το τρίτο
> partition με τα 150Gb έχει όλα τα αρχεία μου, τραγούδια, video κλπ.
> τα οποία δεν θέλω να χάσω βέβαια, με τίποτα. Άρα τα linux θα τα βάλω
> σε ένα από τα δύο 50αρια partition.

Ακριβώς.

> Ξεκινώντας όμως την εγκατάσταση από το DVD που -κατέβασα από το
> internet -, φτάνω σε μία καρτέλα που έχει τρεις επιλογές, η οποίες
> αφορούν το που θα εγκατασταθεί η διανομή.  Η προεπιλεγμένη επιλογή
> μου έχει τσεκάρει και τους δύο σκληρούς και γράφει "αφαίρεση όλων
> των τμημάτων δίσκου linux από επιλεγμένους δίσκους. Δημιουργία
> προεπιλεγμένης διάταξης.". Εγώ ξετσεκάρω τον 80άρη δίσκο που έχει τα
> windows και αφήνω τσεκαρισμένο τον 250άρη και πατάω συνέχεια.

Οχι, αυτή είναι __ΚΑΚΗ__ επιλογή.  __ΜΗΝ__ την ακολουθήσεις.

Τα "τμήματα" που λέει το πρόγραμμα εγκατάστασης είναι τα partitions
που έχεις ήδη.  ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΣΒΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑ ΛΟΓΟ ΑΥΤΑ.

> Η επόμενη καρτέλα με ξαναρωτάει: "έχετε επιλέξει να αφαιρεθούν
> όλα τα τμήματα δίσκου linux, θέλετε να συνεχίσετε? " πατάω "ναι"
> και τότε μου βγάζει σε επόμενο μήνυμα ότι "Αδύνατη η δέσμευση
> των απαιτούμενων τμημάτων δίσκου. Partitioning failed. Αδυναμία
> δέσμευσης τμημάτων δίσκου ως πρωταρχικά τμήματα δίσκου." και όταν
> πατάω "οκ", συνεχίζει γράφοντας "Δημιουργήθηκαν σφάλματα, δεν έχετε
> καθορίσει ένα τμήμα root(/) το οποίο απαιτείται."

Ωχ... ελπίζω να μην είναι ήδη αργά. :(

> Αυτό είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζω, ελπίζω να έγινα κατανοητός
> και να διευκρίνισα σωστά το πρόβλημα.  Θα ήμουν πολύ χαρούμενος αν
> κατορθώνατε να με βοηθήσετε και να καταφέρω επιτέλους να τελειώσω
> αυτή την εγκατάσταση.!!

Μην αφήσεις το πρόγραμμα εγκατάστασης να *σβήσει* όλα τα υπάρχοντα
partitions.  Πες του όχι όταν θέλει να τα "κάνει όλα αυτόματα",
γιατί σίγουρα οι πολλοί "αυτοματισμοί" θα καταλήξουν με μαθηματική
ακρίβεια στην καταστροφή του partition table στον δεύτερο δίσκο και
την απώλεια μερικών χρήσιμων πραγμάτων (όπως π.χ. των αρχείων που θες
να κρατήσεις).

1. Πες του ότι θα "φτιάξεις το partition table με το χέρι".

2. Σβήσε το ένα 50 GB partition.

3. Δημιούργησε ένα Linux partition στον χώρο που έπιανε πριν το παλιό
   50 GB partition.

4. Προχώρα κανονικά.