Πρακτική δυσκολία μετάβασης στο Linux

Stavros Giannouris stavrosg2002 at freemail.gr
Wed Nov 1 17:51:37 EET 2006

Στις Wed, 1 Nov 2006 17:07:29 +0200
Ο/Η "KOSTAS" <kps1 at olav.gr> έγραψε:

> Αν εκλάβεις ως πιθανό να μην συμβαίνει κάτι από τα δύο, τότε ίσως να
> μπορεί να είναι και πιθανό στα μάτια του μη εξειδικευμένου στο Linux
> ή αν θέλεις όσων έχουν συνηθίσει ένα περιβάλλον διαφορετικής λογικής
> (που δεν είναι η μειοψηφία), ότι μπορεί το Linux να μοιάζει ότι δεν
> έχει την λογική προσέγγισης (γραφικό επίπεδο) του υγνωστού και του
> οικείου.

Η λογική με την οποία δομούνται τα γραφικά περιβάλλοντα *ΔΕΝ* ειναι να
προσελκύσουν ή να κάνουν τους χρήστες ενός Χ λειτουργικού να
αισθάνονται οικεία, αλλά σύμφωνα με τους στόχους των εκάστοτε ομάδων
ανάπτυξης.

Βέβαια, επειδή από τα βασικά συστατικά του ελεύθερου λογισμικού
είναι ο πλουραρισμός, υπάρχουν προσεγγίσεις και πάνω στη λογική που
ζητάς.
Μία από αυτές είναι το linspire/freespire (πρώην lindows), σκοπός του
οποίου είναι η οπτική αντιγραφή του περιβάλλοντος των Windows XP:
http://wiki.freespire.org/index.php/Screenshots

Άλλη μια είναι το SimpleKDE, του οποίου η ομάδα ανάπτυξης έχει ορίσει
το "simple" ως "just like Windows XP", όπως πολύ εύκολα μπορεί να
διαπιστώσει κανείς από τα screenshots (κάτι για το οποίο προσωπικά
διαφωνώ καθέτως, αλλά περί ορέξεως...) :
http://www.simplekde.org/
http://www.simplekde.org/node/6

Δυστυχώς όμως, η ομοιότητα μπορεί να παραμείνει μόνο οπτικά, γιατί όταν
θα φτάσει η στιγμή που ο χρήστης θα αναγκαστεί να ρυθμίσει κάτι που δεν
προέβλεψε το περιβάλλον, θα εκτεθεί στην εντελώς διαφορετική
σχεδιαστική φιλοσοφία του συστήματος που έχουμε κρύψει κάτω από το
χαλί, και τότε ίσως το shock να είναι πολύ πιο οδυνηρό.

> Πιστεύεις πράγματι ότι η λογική ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΩΝ ΧΡΗΣΤΩΝ από την
> microsoft δεν πρέπει να κριθεί εν του αποτελέσματος σε ότι αφορά την
> εξακολουθούμενη διάδοσή τους και αυτό να δημιουργήσει κάποιον χρήσιμο
> προβληματισμό ?.
>
>  Είναι αφέλεια να πιστεύει κάποιος ότι αν το γραφικό μέρος του Linux
> προσανατολιζόταν σε αυτό που ήδη είναι οικείο στην πληοψηφία των
> χρηστών, θα είχε την δύναμη να κατανοηθεί ευκολότερα και να αγαπηθεί
> από όλους και όχι μόνο από ορισμένους ?.

Η τυπική μου απάντηση σε κάποιον που ψάχνει κάτι "να μοιάζει με τα
windows" είναι "να παραμείνει με τα windows", γιατί -συνήθως-
αυτός δεν έχει και διάθεση να δει προσαρμοστεί στις διαφορές που θα
υπάρξουν.

> Θεωρείς περιτό να εξεταστεί κάποτε αν όλα αυτά περιγράφουν ένα ισχυρό
> παράγοντα που το Linux ακόμα και σήμερα δεν χρησιμοποιείται από τους
> περισσότερους (ή σε αυτό υπάρχει κάποια υπερβολή ?).

Υπερβολικά υπερβολικός αφορισμός. Στο περιβάλλον προσαρμόζεσαι. Αν όμως
δεν υπάρχει διαθέσιμη η εφαρμογή για την οποία χρειάζεσαι τον
υπολογιστή, πώς;

Το πρόβλημα είναι περισσότερο «κότας και αυγού».
- Γιατί δε βγάζετε την εφαρμογή σας για linux;
- Επειδή το 98% της αγοράς χρησιμοποιεί windows

> Επέτρεψέ μου επίσης και την (ενδεχομένως κατάπτυστη) σκέψη, ότι δεν
> χρειάζεται να αισθανόμαστε εχθρικά σε όσους πιστεύουμε ότι έχουν
> λάθος άποψη, μπορούμε απλά να τους βοηθήσουμε άν μας ενδιαφέρει να
> δουν αυτήν που εμείς πιστεύουμε ότι είναι σωστή.

Δε νομίζω οτι σε είδε εχθρικά ο Λουκάς. Ενδεχομένως να σκέφτηκε "Ωχ,
όχι πάλι αυτό...", όπως κι εγώ όταν είδα το αρχικό μήνυμα, γιατί το
θέμα που έθιξες είναι κυριολεκτικά παιγμένο εκατομμύρια φορές, και
σχεδόν πάντα οδηγάει σε καυγάδες.
Η διαφορά είναι οτι προτίμησα να μην απαντήσω στο αρχικό μήνυμα.

> Φιλικά
>

> Κώστας

Φιλικά (πάντα),

Stavros Giannouris                          Jabber: stavrosg at jabber.org
PGP Key: http://stavrosg.serverhive.com/files/GnuPG.key
"Hello. I'm a signature virus.
Please copy me to your signature  to help me spread"