Πρακτική δυσκολία μετάβασης στο Linux

KOSTAS kps1 at olav.gr
Wed Nov 1 17:07:29 EET 2006

Προ 2ετίας, όντας τότε μέσος χρήστης των Windows, είχα την πρώτη μου επαφή με Linux. Με κέρδισε, μου άρεσε το ui, δεν είχα κανένα πρόβλημα με το υλικό μου. Κι έμεινα εκεί. Σήμερα, 2 χρόνια αργότερα, το Linux μπορεί να το εγκαταστήσει και χρησιμοποιήσει ακόμα και ο Οσάμα (ο σκύλος μου). Επομένως αμφιβάλλω αν είχατε ποτέ την παραμικρή επαφή.

Φιλικά,
--
Λουκάς Σταμέλλος

Για σου Λουκά και σε ευχαριστώ για την απάντηση.

Φοβάμαι ότι θα πρέπει να υποθέσω ή ότι η νοημοσύνη μου είναι υποδεέστερη του σκύλου σου , ή ότι λέω ψέματα αφού αμφιβάλεις για την επαφή μου με το Linux ( από που άραγε θα μπορούσε να προκύψει αυτή μου η άποψη ?).

Αν εκλάβεις ως πιθανό να μην συμβαίνει κάτι από τα δύο, τότε ίσως να μπορεί να είναι και πιθανό στα μάτια του μη εξειδικευμένου στο Linux ή αν θέλεις όσων έχουν συνηθίσει ένα περιβάλλον διαφορετικής λογικής (που δεν είναι η μειοψηφία), ότι μπορεί το Linux να μοιάζει ότι δεν έχει την λογική προσέγγισης (γραφικό επίπεδο) του υγνωστού και του οικείου.

Πιστεύεις πράγματι ότι η λογική ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΩΝ ΧΡΗΣΤΩΝ από την microsoft δεν πρέπει να κριθεί εν του αποτελέσματος σε ότι αφορά την εξακολουθούμενη διάδοσή τους και αυτό να δημιουργήσει κάποιον χρήσιμο προβληματισμό ?.

 Είναι αφέλεια να πιστεύει κάποιος ότι αν το γραφικό μέρος του Linux προσανατολιζόταν σε αυτό που ήδη είναι οικείο στην πληοψηφία των χρηστών, θα είχε την δύναμη να κατανοηθεί ευκολότερα και να αγαπηθεί από όλους και όχι μόνο από ορισμένους ?.

Θεωρείς περιτό να εξεταστεί κάποτε αν όλα αυτά περιγράφουν ένα ισχυρό παράγοντα που το Linux ακόμα και σήμερα δεν χρησιμοποιείται από τους περισσότερους (ή σε αυτό υπάρχει κάποια υπερβολή ?).

Ακόμα κι αν αυτοί οι περισσότεροι θεωρηθεί πιθανό να έχουν όπως υπαινίσεσαι υποδεέστερη νοημοσύνη από τον σκύλο σου, δεν θα έπρεπε να ληφθούν υπ' όψιν στον σχεδιασμό για τον τρόπο προσέγγισης των ?

Γιατί δηλαδή το Star Office έχει κατασκευαστεί σχδόν όμοιο με το MsOffice με αποτέλεσμα οποιοσδήποτε να μπορεί να το χρησημοποιήσει άμμεσα και χωρίς την παραμικρή σχεδόν δυσκολία και δεν γίνεται κάτι αντίστοιχο με το Linux σε σχέση με τα Windows.

Είναι τελικά λάθος η φιλοσοφία κατασκευής του Star Office και σωστή του Linux ή το αντίστροφο ?..
Αδίκως δημιουργούνται απορίες ?

Επέτρεψέ μου επίσης και την (ενδεχομένως κατάπτυστη) σκέψη, ότι δεν χρειάζεται να αισθανόμαστε εχθρικά σε όσους πιστεύουμε ότι έχουν λάθος άποψη, μπορούμε απλά να τους βοηθήσουμε άν μας ενδιαφέρει να δουν αυτήν που εμείς πιστεύουμε ότι είναι σωστή.

Σε κάθε περίπτωση δεν ήθελα κατά καμία ένοια να προσβάλω οποιονδήποτε και άν αισθάνθηκες έτσι πραγματικά λυπάμαι, άλλωστε μια άποψή διατύπωσα...

Φιλικά

Κώστας