Fw: Χρήστης windows -> Linux

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon Aug 7 13:52:27 EEST 2006

On 2006-08-07 13:34, "Κ. Νικόλαος (excellent)" <excelent222000 at yahoo.gr> wrote:
> Δυστυχώς δεν μπορώ να πω το θέμα της πτυχιακής.

Δεν υπάρχει πρόβλημα.

> Τα θεματικά αντικείμενα που θέλω να γνωρίζω μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου
> (μετά ανοίγει και η εκπαίδευση...), είναι:
>
> Εγκατάσταση, σύνδεση σε internet adsl (ρυθμίσεις modem/router), χρήση
> γραφικού περιβάλλοντος, εγκατάσταση και ρύθμιση εκτυπωτή/σκανερ/κάρτες
> γραφικών και λοιπά (υπάρχει περίπτωση να αντιμετωπίσω θέμα
> ασυμβατότητας με κάποιο υλικό;;),  Τα βασικά που θα μου χρεισατούν από
> την κονσόλα. Χρήση e-mail όπως είναι το outlook express που τα
> κατεβάζει στο pc. Να βρώ ένα office. Να μάθω να το λειτουργώ...

Μην έχεις αυταπάτες ότι μπορείς να τα μάθεις όλα αυτά σε 15 μέρες.

Είναι πολλά πράγματα και όταν αλλάζεις λειτουργικό είναι πιο δύσκολο να
μάθεις πώς γίνονται κάποια πράγματα στο νέο λειτουργικό, όχι μόνο επειδή
το ίδιο το λειτουργικό έχει δυσκολίες αλλά επειδή έχεις κι εσύ στο μυαλό
σου πράγματα που πρέπει κυριολεκτικά να "ξεμάθεις".

> Τα slaware είναι δύσκολα;; Οι περισσότεροι μου προτείνουν τα Mandrake
> και DEBIAN. Θέλω να μάθω καλά τα linux όπως τα windows (για servers
> δεν ενδιαφέρομαι) να μπορώ να τα χειρίζομαι άνετα, γρήγορα και χωρίς
> να έχω συνεχως ένα βιβλίο δίπλα μου. Παρόλα αυτά, αν με τα slackware
> μάθω καλά και μετά όλα τα linux μου φαίνονται εύχρηστα, θα τα
> προτιμήσω, αλλά μήπως δυσκολευτώ πολύ για αρχή;;

Ναι, θα δυσκολευτείς με το Slackware.  Αν είχες περισσότερο χρόνο,
σίγουρα θα σου 'λεγα να το δοκιμάσεις τουλάχιστον μια φορά όμως.  Είναι
από τα πιο παλιά Linux distributions, το αναπτύσσει ο ίδιος άνθρωπος εδώ
και κάμποσα χρόνια (σχεδόν κανείς άλλος distributor δε μπορεί να
περηφανευτεί ότι το πνευματικό του παιδί είναι ακόμα "δικό" του), και
είναι πολύ κοντινό στη φιλοσοφία με άλλα UNIX (όπως π.χ. τα BSD, τα
οποία προτιμώ εγώ).

Δεν είναι καλή ιδέα όμως, με τόσο στενά χρονικά περιθώρια να ασχοληθείς
με το Slackware.  Ασ' το στην άκρη για αργότερα, και όταν θα έχεις 2-3
μήνες χρόνο, βάλ' το και παίξε μαζί του :)

> Ο λόγος που θέλω να τα μάθω γρήγορα είναι ότι εκτός από την πτυχιακή
> του φίλου μου, θα είμαι και εγώ σε τελευταία τάξη του Ενιαίο λυκείου,
> οπότε καταλαβαίνετε τι πίεση θα έχω...

Ε τότε, σίγουρα δεν είναι καλός χρόνος να αλλάξεις λειτουργικό τώρα.

Οταν θα είσαι πρωτοετής φοιτητής όμως, με άπλετο ελεύθερο χρόνο που δε
θα ξέρεις τι να τον κάνεις, βάλε Linux με τα χίλια :-)

> Βέβαια θα έχω και μία έκδοση των windows πάνω μου σε περίπτωση που τη
> χρειαστώ ή δυσκολευτώ πολύ στα linux και τα παρατήσω.

Αυτό είναι λάθος φιλοσοφία κατά την ταπεινή μου γνώμη.  Αν έχεις δίπλα
τον "πειρασμό", που σου τριβελίζει μόνιμα τ' αυτιά με στυλάκι "Ωχού
μωρέ, τι κάθεσαι τώρα και βασανίζεται με config files; Ελα πάλι στον
υπέροχο κόσμο των χοροπηδηχτών wizards!  Δεν ήταν πιο εύκολα όλα; Δεν
ήταν πιό όμορφα; Δεν ήταν πιο γρήγορο το desktop σου; Δεν είχες όλα αυτά
τα υπέροχα πράγματα που πλέον είναι δεύτερη φύση του μυαλού σου, λόγω
συνήθειας;"

Κι έτσι πάντα θα τα παρατας με το Linux πριν το "δαμάσεις" να κάνει αυτό
που θες εσύ, επειδή "τα Windows είναι πιο εύκολα".

Γι αυτό εγώ είμαι οπαδός της μεθόδου "πέσε και κολύμπα" :P