Χρήστης windows -> Linux

Thanos pampo at freemail.gr
Mon Aug 7 14:00:56 EEST 2006

Κ. Νικόλαος (excellent) wrote:
> Δυστυχώς δεν μπορώ να πω το θέμα της πτυχιακής. Τα θεματικά
> αντικείμενα που θέλω να γνωρίζω μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου (μετά ανοίγει
> και η εκπαίδευση...), είναι: Εγκατάσταση, σύνδεση σε internet adsl
> (ρυθμίσεις modem/router), χρήση γραφικού περιβάλλοντος, εγκατάσταση
> και ρύθμιση εκτυπωτή/σκανερ/κάρτες γραφικών και λοιπά (υπάρχει
> περίπτωση να αντιμετωπίσω θέμα ασυμβατότητας με κάποιο υλικό;;),

Αν το modem/router σου είναι σειριακό και όχι usb τα πράγματα είναι
πανεύκολα. Για την κάρτα γραφικών το σίγουρο είναι πως θα έχεις 2D
γραφικά. Αν θέλεις 3D ίσως χρειαστεί λίγο ψάξιμο. Για τον εκτυπωτή σου
ρίξε μια ματιά στο LinuxPrinting.org [1].

> Χρήση e-mail όπως είναι το outlook express που τα κατεβάζει στο pc.
> Να βρώ ένα office. Να μάθω να το λειτουργώ...

Υπάρχουν πολύ καλύτεροι e-mail clients από το *LookOut* Express για το
Linux! ;-)

> Τα slaware είναι δύσκολα;; Οι περισσότεροι μου προτείνουν τα Mandrake
> και DEBIAN. Θέλω να μάθω καλά τα linux όπως τα windows (για servers
> δεν ενδιαφέρομαι) να μπορώ να τα χειρίζομαι άνετα, γρήγορα και χωρίς
> να έχω συνεχως ένα βιβλίο δίπλα μου. Παρόλα αυτά, αν με τα slackware
> μάθω καλά και μετά όλα τα linux μου φαίνονται εύχρηστα, θα τα
> προτιμήσω, αλλά μήπως δυσκολευτώ πολύ για αρχή;;

Εγώ προτείνω Ubuntu! Θέλεις κάτι γραφικό, σύγχρονο και με καλή
υποστήριξη σε συσκευές με εύκολο ρύθμισμα. Φαντάζομαι πως και τελευταίες
εκδόσεις των Mandriva, Suse και Fedora θα κάνουν το ίδιο αλλά για μένα
το Debian Package Manager κάνει τη διαφορά.

Το slackware (αν και δεν το έχω δουλέψει ποτέ) ίσως να μην είναι το
καταλληλότερο για την αρχή.

> Τα ubuntu, είναι τα debian? Είναι το ίδιο λειτουργικό; Ποια έκδοση
> είναι η πιο καινούρια;

Το Ubuntu βασίζεται στο Debian. Είναι δύο ξεχωριστές διανομές. Απλά το
Ubuntu προέκυψε από το Debian αφού αφαιρέθηκαν πολλά πακέτα και
χρησιμοποιεί πιο νέες εκδόσεις των προγραμμάτων για την τρέχουσα έκδοσή
του. Περισσότερες πληροφορίες στην σελίδα του Ubuntu [2].

[1] http://www.linuxprinting.org/printer_list.cgi
[2] http://www.ubuntu.com/ubuntu/relationship