home partition και λίγο squid

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Tue Jul 11 12:15:10 EEST 2006

On 2006-07-10 20:58, Θωμάς Κρομμύδας <tomkmbox-hellug at yahoo.gr> wrote:
> 1ος: 200G με 4 primary partition (WinXP-swap-FC2-Suse)
> 2ος: 60G με 2 partitions (ntfs από παλιά εγκατάσταση WIN - Fat32)
>
> Επισυνάπτων το fstab κι απ' τα δυο Linux. Στο Fedora εχω κάνει mount και
> το fat32 του δεύτερου σκληρού για να φανεί.

Δυστυχώς, το Fedora χρησιμοποιεί το label ``/'' για να βρει το root
partition και δε φαίνεται ποιο device είναι αυτό:

    LABEL=/    /         ext3      defaults        1 1
    devpts     /dev/pts  devpts    gid=5,mode=620  0 0
    tmpfs      /dev/shm  tmpfs     defaults        0 0
    proc       /proc     proc      defaults        0 0
    sysfs      /sys      sysfs     defaults        0 0
    /dev/hda3  swap      swap      defaults        0 0

Φαίνεται πάντως πως το swap partition είναι το ``/dev/hda3'', που είναι
το ίδιο ακριβώς και στο SuSE fstab σου:

    /dev/hda4  /         reiserfs  acl,user_xattr  1 1
    /dev/hda2  /data1    auto      noauto,user     0 0
    /dev/hda3  swap      swap      pri=42          0 0

Λογικά, αν το Fedora έχει κάνει label το ``/dev/hda2' ως ``/''
partition, το root partition του Fedora σου είναι το ``/dev/hda2'',
οπότε η διάταξη των partitions στον πρώτο δίσκο είναι:

    /dev/hda1  Windows
    /dev/hda2  Fedora root
    /dev/hda3  swap
    /dev/hda4  SuSE root

Ετσι όμως, επειδή κάθε διανομή έχει ένα μόνο root partition και δεν
είναι διαχωρισμένα τα διάφορα μέρη τους σε διαφορετικά partitions, δε
μπορείς να μοιραστείς ``μόνο το /home''.

Για να μπορείς να μοιραστείς μόνο το ``/home'' θα πρέπει να κάνεις
τουλάχιστον άλλο ένα partition (άρα, επειδή ήδη ξεπέρασες τον μέγιστο
αριθμό από primary partitions, αναγκαστικά θα πρέπει να μπλέξεις με
extended & logical partitions).  Έτσι θα μπορέσεις να κάνεις κάτι σαν
αυτό:

    /dev/hda1  Windows
    /dev/hda2  extended

         +---- /dev/hda5  swap
         +---- /dev/hda6  Fedora root fs
         +---- /dev/hda7  SuSE root fs
         +---- /dev/hda8  Κοινό /home fs

Ως πειραματισμός είναι αρκετά ενδιαφέρων, και αφού παίξεις λίγο με τα
διάφορα partition schemes, θα αποκτήσεις μια πιο συνολική εικόνα του
δίσκου σου.  Μπορεί να καταλήξεις ακόμα και σε σχήματα όπως:

    /dev/hda1  Windows
    /dev/hda2  Linux swap
    /dev/hda3  Κοινό Linux /boot fs
    /dev/hda4  extended

         +---- /dev/hda6  Fedora root fs
         +---- /dev/hda7  SuSE root fs
         +---- /dev/hda8  Κοινό /home fs

Εκμεταλλευόμενος στο τέρμα τη δυνατότητα για 4 μόνο primary partitions.

Αλλά έχει νόημα; :-)

> Ελπίζω [...] να ήρθε σωστά αυτή τη φορά το mail.

Ναι μια χαρά.  Ευχαριστώ.  Ακόμα έχει και HTML attachment με το ίδιο
κείμενο 2 φορές, αλλά εντάξει, αυτό μπορώ να το αγνοήσω εντελώς.