Re: home partition και λίγο squid

Θωμάς tomkmbox-hellug at yahoo.gr
Mon Jul 10 18:23:20 EEST 2006

Giorgos Keramidas <keramida at ceid.upatras.gr> έγραψε:
> Στον ίδιο σκληρό είχα WinXP + FC2 (τώρα 5) + Suse 9 κ ένα swap
> parttion = 4 parttion. Με το Suse δεν πολυασχολήθηκα και
> σκέφτομαι να το αντικαταστήσω με Ubuntu. Διάβασα αρκετά θετικά
> σχόλια τόσο εδώ όσο και σε περιοδικά. Η γνώμη σας γιο το
> τελευταίο Suse?

Η γνώμη μου είναι ότι έχεις πολύ ελεύθερο χρόνο.

Πράγματι. Δάσκαλος στο επάγγελμα και τώρα που λείπει και η γυναίκα,  ό,τι προλάβω... -)

> Το θέμα είναι ότι με 4 partition δε μπορώ να έχω πέμπτο για
> /home στον ίδιο δίσκο και  να είναι κοινός και για τα δυο
> λινουξ.

Φυσικά και μπορείς.  Πέμπτο *primary* partition δε μπορείς να φτιάξεις,
αλλά αν το ένα από τα 4 primary είναι *extended*, τότε μπορείς να
φτιάξεις μέσα στο extended partition όσα logical θέλεις.

Απορία: Θα μπορούσε το swap ή το home partition να είναι logical μέσα σ' ένα extended ?

> Συνιστάται; Αν ναι, πώς γίνεται εκ των υστέρων το Fedora να
> βλέπει για home το νέο parttion?

Με κατάλληλη εγγραφή στο `/etc/fstab' σου.  Το UNIX δεν έχει περιορισμό,
βασικά, στον αριθμό των δίσκων που μπορείς να προσαρτήσεις με την mount.

Φαντάζομαι  ότι  θα αντιγράψω  απ' το  /etc/fstab toy Ubuntu  τη  γραμμή  που αφορά το /home sto /etc/fstab toy Fedora, αφού πρώτα μεταφέρω το περιεχόμενο του υπάρχων home.

    $ df -m
    Filesystem  1M-blocks  Used  Avail Capacity  Mounted on
    /dev/ad0s1a       965   258    629    29%    /
    /dev/ad0s1d      9681   325   8581     4%    /var
    /dev/ad0s1e      3872  1832   1730    51%    /usr
    /dev/ad0s1f    165403 77751  74419    51%    /home
    /dev/ad4s1a    234720 14170 201772     7%    /g
    /dev/md0          127     0    127     0%    /tmp
    $

Τώρα, παρατηρώντας τη δική σου κατάτμηση αναρωτιέμαι αν εκτός από το /home, το swap και ίσως κάποιο fat32 partition θα μπορούσε και κάποιο άλλο να είναι κοινό μεταξύ τους. Πολλά ζητάω; Το σκέφτηκα με αφορμή το squid. Το ενεργοποίησα με τις default ρυθμίσεις του τοπικά στο Fedora και γιατί όχι να μη χρησιμοποιεί την ίδια "αποθήκη" με το Ubuntu; Αν γίνεται δε θα θελα να ναι στο home. Ίσως κάποιο /var2 ?

Ευχαριστώ

 Χρησιμοποιείτε Yahoo!
 Βαρεθήκατε τα ενοχλητικά μηνύ ματα (spam); Το Yahoo! Mail διαθέτει την καλύτερη δυνατή προστασία κατά των ενοχλητικών μηνυμάτων
 http://login.yahoo.com/config/mail?.intl=gr