home partition

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon Jul 10 07:23:59 EEST 2006

On 2006-07-09 20:32, Θωμάς <tomkmbox-hellug at yahoo.gr> wrote:
> Καλησπέρα ξανά
> Τελείωσα με το FC5 αφού έκανα απ' την αρχή εγκατάσταση (bye bye
> kernel panic).

Ωραία :-)

> Τώρα θα ήθελα τη γνώμη σας για το εξής:
> Στον ίδιο σκληρό είχα WinXP + FC2 (τώρα 5) + Suse 9 κ ένα swap
> parttion = 4 parttion. Με το Suse δεν πολυασχολήθηκα και
> σκέφτομαι να το αντικαταστήσω με Ubuntu. Διάβασα αρκετά θετικά
> σχόλια τόσο εδώ όσο και σε περιοδικά. Η γνώμη σας γιο το
> τελευταίο Suse?

Η γνώμη μου είναι ότι έχεις πολύ ελεύθερο χρόνο.  Συνήθως εγώ έχω το
πολύ 2 λειτουργικά σε κάθε σύστημα.  Κι αυτό, τις πιο πολλές φορές, με
διαφορετικούς δίσκους (κυρίως για να αποφύγω να κάνω βλακεία με το ένα
από αυτά στέλνοντας, ταυτόχρονα, στο διάολο κι όλα τα υπόλοιπα).

> Το θέμα είναι ότι με 4 partition δε μπορώ να έχω πέμπτο για
> /home στον ίδιο δίσκο και  να είναι κοινός και για τα δυο
> λινουξ.

Φυσικά και μπορείς.  Πέμπτο *primary* partition δε μπορείς να φτιάξεις,
αλλά αν το ένα από τα 4 primary είναι *extended*, τότε μπορείς να
φτιάξεις μέσα στο extended partition όσα logical θέλεις.

Επειδή τα logical partitions είναι ένα ακόμα DOS-inspired "hack", ποτέ
δεν τα συμπάθησα προσωπικά, αλλά η δυνατότητα υπάρχει -- όσο κι αν την
σιχαίνομαι ή τη θεωρώ χαζή εγώ.

> Επομένως πρέπει να εγκαταστήσω το Ubuntu στο 2ο ή στο 1ο σκληρό
> και στον άλλο ένα partition για το home.

Μια χαρά.

> Συνιστάται; Αν ναι, πώς γίνεται εκ των υστέρων το Fedora να
> βλέπει για home το νέο parttion?

Με κατάλληλη εγγραφή στο `/etc/fstab' σου.  Το UNIX δεν έχει περιορισμό,
βασικά, στον αριθμό των δίσκων που μπορείς να προσαρτήσεις με την mount.
Για παράδειγμα, στο workstation που γράφω αυτό το email, αν εξαιρέσεις
τα non-local filesystems και τα pseudo-filesystems (NFS, SMB, proc,
devfs, κλπ), τα mounted devices είναι αυτή τη στιγμή:

    $ df -m
    Filesystem  1M-blocks  Used  Avail Capacity  Mounted on
    /dev/ad0s1a       965   258    629    29%    /
    /dev/ad0s1d      9681   325   8581     4%    /var
    /dev/ad0s1e      3872  1832   1730    51%    /usr
    /dev/ad0s1f    165403 77751  74419    51%    /home
    /dev/ad4s1a    234720 14170 201772     7%    /g
    /dev/md0          127     0    127     0%    /tmp
    $

Πρόσεξε ότι το `/g' είναι σε άλλο δίσκο (όλα τα άλλα partitions είναι
στο δίσκο `/dev/ad0', εκτός από το `/g' που είναι mounted από partition
του δίσκου `/dev/ad4').

Θα μπορούσα να αντιγράψω όλα τα δεδομένα του /home στο /g, αν αλλάξω το
`/etc/fstab' κι απλά να συνεχίσω να χρησιμοποιώ το /dev/ad4s1a ως /home
πλέον.  Το ότι δεν το έχω κάνει είναι --κυρίως-- θέμα βαρεμάρας.