I love the command line

Loukas Stamellos lstamellos at gmail.com
Wed Nov 2 21:04:59 EET 2005

Στις Τετ 02 Νοε 2005 18:20, ο/η Giorgos Keramidas έγραψε:

> Η μετονομασία αρχείων είναι *ΕΝΑ* πράγμα που γίνεται εύκολα, ίσως
> ακόμα και με το Krename.
>
> Η διαγραφή, συμπίεση, η εφαρμογή εντολών κάποιου version control
> συστήματος (βλ. CVS, Perforce), η σύγκριση ενός καταλόγου με ένα
> άλλο, κλπ. είναι χίλια δυο πράγματα που κάνω τουλάχιστον 10-20
> φορές τη μέρα εγώ με αντίστοιχα command lines.

... και τα οποια πιστευω πως δεν τα κανει ουτε μια φορα τον χρονο ο desktop
χρηστης για τον οποιον μιλαμε και στον οποιον απευθυνονται τα γραφικα
περιβαλλοντα εργασιας. Εκτος κι αν εχουν αλλαξει τα δεδομενα και ο μεσος
windows χρηστης που κανει την μεταβαση στο linux μαθαινει και προγραμματισμο
πια σημερα :)

> Κι αναρωτιέμαι τι είναι πιο κουραστικό, πιο χρονοβόρο και πιο
> βαρετό.  Να γράψει κανείς:
>
>     % find . | p4 -x - add
>
> ή να ψάχνει 5 λεπτά να βρει ποιο ήταν το γαμω-button που κάνει
> add ένα αρχείο, για να ανακαλύψει αμέσως μετά ότι πρέπει να κάνει
> add ένα-ένα περίπου 1250 files!

Λαθος το θετεις: το σωστο διλημμα ειναι το εξης,

Τι ειναι πιο κουραστικο, να κανεις δεξι κλικ πανω στο rpm και να επιλεξεις
«εγκατασταση με xyz», η να ψαχνεις 1-2 ωρες στο google για να μαθεις ποια
εντολη εγκαθιστα rpm, να κανεις man rpm για να βρεις τους διακοπτες που
χρειαζεται για να κανει εγκατασταση, να τους γραψεις λαθος, να ξανακανεις man
rpm επειδη δεν θυμασαι αυτην την σειρα απο παυλιτσες και αγγλικα γραμματα που
δε σημαινει τιποτε για σενα και αφου τα καταφερεις να σου βγαλει "error:
failed dependencies" και να αναρωτιεσαι τι ειναι αυτο το error που εσενα δεν
σου λεει τιποτε περισσοτερο απο τις πληροφοριες που βγαζει η μπλε οθονη των
windows?

Διοτι δεν βλεπω τον λογο να μιλαμε για διλημμα κονσολας η γραφικου
περιβαλλοντος σε προχωρημενους χρηστες / προγραμματιστες / διαχειριστες
συστηματων. Φανταζομαι πως ειναι προφανες οτι οι εν λογω κυριοι ξερουν να
ξεχωρισουν τι τους βολευει και τι οχι.

Το θεμα αφορα καθαρα στον απλο χρηστη που ουτε ξερει, ουτε και πρεπει να ξερει

Φιλικα,

Λουκας