Gnome/KDE

Antonios Christofides anthony at itia.ntua.gr
Tue Oct 18 13:01:45 EEST 2005

Constantine Dokolas wrote:
> Την έχασες τη μπάλα λίγο (όσο πατάει ο ελέφαντας). Τα λειτουργικά είναι
> αρκετά συγκεκριμένο πράγμα και εντελώς άσχετο με τα γραφικά περιβάλλοντα.

Δεν νομίζω ότι τα λειτουργικά είναι αρκετά συγκεκριμένο πράγμα.
Υπάρχει ο kernel, και έχει το δικό του API.  Πάνω σ' αυτόν κάθεται η
libc, που έχει το δικό της API.  Πάνω στη libc κάθονται τα utilities.
Τι απ' αυτά είναι και τι δεν είναι μέρος του λειτουργικού;  Η απάντηση
θα διέφερε σε διάφορες φάσεις της ιστορίας.

Τα desktop environments προσφέρουν ένα API ώστε να έχουν πρόσβαση σε
ενιαία λειτουργικότητα όλες οι εφαρμογές.  Αυτό δεν είναι δουλειά του
λειτουργικού συστήματος; Άντε τώρα να βρεις πού θα τραβήξεις τη
γραμμή.  Όσον αφορά X και window managers, αυτό που κάνουν είναι να
διευκολύνουν την πρόσβαση στο hardware, καθότι η οθόνη, το
πληκτρολόγιο και το ποντίκι είναι hardware.  Οπότε μπορούν και με τη
βούλα να θεωρηθούν μέρος του λειτουργικού.

--
Antonios Christofides
+30-2661020814 (fixed)