Gnome/KDE

Constantine Dokolas cdokolas at Sunsoftgr.com
Tue Oct 18 11:50:19 EEST 2005

Antonios Christofides wrote:

> Εγώ ούτε που έχω καταλάβει τι _είναι_ το Gnome και το KDE.  Είναι λέει
> "desktop environments".  Και τι θα πει αυτό;
>
> Πάντως νομίζω ότι στην ουσία πρόκειται για βιβλιοθήκες (επομένως και
> API), που προσφέρουν λειτουργικότητα σε ψηλότερο επίπεδο απ' ό,τι τα
> X, ο kernel, και η libc.  Τα Gnome και KDE έχουν λοιπόν άλλες
> βιβλιοθήκες, άλλα API, επομένως και άλλες εφαρμογές.
>
> Ουσιαστικά είναι κάτι σαν διαφορετικά λειτουργικά συστήματα (σε
> ψηλότερο επίπεδο απ' ό,τι παραδοσιακά νοείται το λειτουργικό σύστημα).

Την έχασες τη μπάλα λίγο (όσο πατάει ο ελέφαντας). Τα λειτουργικά είναι
αρκετά συγκεκριμένο πράγμα και εντελώς άσχετο με τα γραφικά περιβάλλοντα.
Μη κοιτάς που η M$ έχει θολώσει τα πράγματα και σου πουλάει 800 διαφορετικά
πράγματα κάτω από τη ταμπέλα "λειτουργικό σύστημα". Θέλει λίγο-πολύ
(πάρα-πολύ κατά κάποιους :) ) να πλασάρει το MS Windows ως όλα-ή-τίποτα λύση.

Όλα τελικά είναι layers, APIs, βιβλιοθήκες, πέστο-όπως-θες. Σ' αυτό
βασίζεται, καλώς ή κακώς, ο προγραμματισμός: φτιάχνω κάτι που κάνει τη άλφα
δουλειά και τη κάνει καλά, μετά ο άλλος φτιάχνει κάτι άλλο από πάνω (δηλαδή
που χρησιμοποιεί αυτό που έφτιαξα εγώ) για να κάνει κάτι παραπάνω και ούτω
καθεξής. (το "όλα" στην αρχή είναι ίσως υπερ-απλούστευση, όπως ίσως είναι
και το υπόλοιπο)

Doc

--
  Theory asserts that although in theory there should be no
difference between theory and practice, in practice there IS