Gnome/KDE

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Tue Oct 18 12:03:09 EEST 2005

On 2005-10-18 11:38, Constantine Dokolas <cdokolas at sunsoftgr.com> wrote:

> Έχεις δίκιο. Δεν ήμουν αρκετά σαφής και αυτό λόγω της άγνοιας που έχω.

Γι αυτό ήταν κι ασαφέσταση η πρώτη μου απάντηση.  Ελπίζω να μην σε έκανα
να παρεξηγηθείς :P

> Έριξα μια ματιά στις σελίδες που λες, και το σημαντικότερο νέο για μένα
> είναι η διαφορά μεταξύ window manager και desktop environment.

ΑΚΡΙΒΩΣ!

> Και πάλι όμως δεν βρήκα τι παίζεται με τα desktop environments. Στο xwinman
> λέει ότι το KDE περιλαμβάνει και δικό του application development framework
> (API δηλαδή), αλλά δεν λέει τίποτα τέτοιο για το Gnome.

Το GNOME είναι *ΑΚΡΙΒΩΣ* αυτό.  Το λέει και το όνομά του, άλλωστε.
Ψάξε στις σελίδες του GNOME για σχετικές πληροφορίες, αρχίζοντας από
εδώ:

	http://gnome.org/about/

> Επίσης δεν κατόρθωσα να καταλάβω αν τα desktop environments έχουν
> κάποιο άλλο σκοπό εκτός από το να προσθέσουν κάποιες λειτουργίες στον
> window manager (task bar, μενού πρόσβασης στις εφαρμογές, γραφικά
> καλούδια;) και φυσικά API ανώτερου επιπέδου.

	- Συνέπεια, σταθερότητα και προβλεψιμότητα στο interface.
	- Σταθερό και πλήρες integration μεταξύ των εφαρμογών
	- Κοινό, σταθερό, δοκιμασμένο τρόπο για ανάπτυξη νέων εφαρμογών
	- κλπ.

> Για το θέμα "API" έχω από κάπου την εντύπωση ότι το Gnome είναι ένα desktop
> environment με ανασχεδιασμένο API ώστε να είναι πιο object-oriented και
> συμβατό με C++ απ' ότι του KDE (που είχε γραφτεί με βάση τη C). Με άλλα
> λόγια κάτι... ας το πω ανάλογο, με αυτό που συνέβη (για όσους "παλιούς"
> θυμούνται) με τη δημιουργία του MFC (σε C++) για το MS Windows ώστε να
> απαλαχτεί από τον C κώδικα (τον έχω προλάβει... μπρρρρ...).

Ανάποδα τα θυμάσαι.  Το KDE είναι βασισμένο στην QT, που είναι γραμμένη
σε μια "πειραγμένη έκδοση της C++".  Το GNOME είναι γραμμένο κυρίως σε C,
και βασίζεται στο GTK+

> Αν πάς βέβαια κατ' ευθείαν και μιλάς με το X, είσαι ok ότι desktop
> environment και να έχεις.

Πάνω κάτω.  Τότε όμως θα χρειαστεί να ξαναεφεύρεις τον τροχό του GNOME.
Πολλές φορές συνεχόμενα.  Κάτι που γενικά καταλήγει σε πολύ ωραία
σχήματα τροχού, αλλά μετά από πολύ καιρό και χωρίς καμία πρακτική αξία
πλέον :P