Gnome/KDE

Constantine Dokolas cdokolas at Sunsoftgr.com
Tue Oct 18 11:38:46 EEST 2005

Thanos wrote:

> Χαίρεται...
>
> Δεν καταλαβαίνεις ποια είναι η διαφορά μεταξύ GNOME και KDE
> συγκεκριμένα, ή γενικά γιατί υπάρχουν διαφορετικά desktops/window
> managers; Ίσως τα παρακάτω βοηθήσουν:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Window_manager
> http://xwinman.org/intro.php

Έχεις δίκιο. Δεν ήμουν αρκετά σαφής και αυτό λόγω της άγνοιας που έχω.
Έριξα μια ματιά στις σελίδες που λες, και το σημαντικότερο νέο για μένα
είναι η διαφορά μεταξύ window manager και desktop environment.

Και πάλι όμως δεν βρήκα τι παίζεται με τα desktop environments. Στο xwinman
λέει ότι το KDE περιλαμβάνει και δικό του application development framework
(API δηλαδή), αλλά δεν λέει τίποτα τέτοιο για το Gnome. Επίσης δεν
κατόρθωσα να καταλάβω αν τα desktop environments έχουν κάποιο άλλο σκοπό
εκτός από το να προσθέσουν κάποιες λειτουργίες στον window manager (task
bar, μενού πρόσβασης στις εφαρμογές, γραφικά καλούδια;) και φυσικά API
ανώτερου επιπέδου.

Για το θέμα "API" έχω από κάπου την εντύπωση ότι το Gnome είναι ένα desktop
environment με ανασχεδιασμένο API ώστε να είναι πιο object-oriented και
συμβατό με C++ απ' ότι του KDE (που είχε γραφτεί με βάση τη C). Με άλλα
λόγια κάτι... ας το πω ανάλογο, με αυτό που συνέβη (για όσους "παλιούς"
θυμούνται) με τη δημιουργία του MFC (σε C++) για το MS Windows ώστε να
απαλαχτεί από τον C κώδικα (τον έχω προλάβει... μπρρρρ...).
Αν πάς βέβαια κατ' ευθείαν και μιλάς με το X, είσαι ok ότι desktop
environment και να έχεις.

Διορθώστε με ελεύθερα,

Doc

ΥΓ. Μόλις τώρα είδα και το post του Χριστοφίδη... περίπου στα ίδια πλαίσια
εκφράζεται

--
  Theory asserts that although in theory there should be no
difference between theory and practice, in practice there IS