3 questions

Γιώργος Κεραμίδας keramida at ceid.upatras.gr
Tue Jan 6 17:11:36 EET 2004

On 2004-01-06 13:11, Νίκος Αλμπανόπουλος <nikalban at yahoo.gr> wrote:
> Γεια χαρα και καλη χρονια.
> Εχω τρεις ερωτησεις να υποβαλω στη λιστα.

Δεν ξέρω να απαντήσω σε όλες, οπότε θα σου απαντήσω μόνο στην πρώτη που
είναι σχετικά εύκολη.

> α) Εχω κατεβασει ενα αρχειο iso με το firewall που προτεινει το linux
> format. Πως εγκαθιστω ομως ενα τετοιο αρχειο; Δεν βλεπω οδηγιες στο
> σαιτ -- και αν κανω κλικ στο αρχειο παιρνω μηνυμα οτι δεν σχετιζεται
> με κανενα προγραμμα μου.

Τα αρχεία .ISO είναι μια "εικόνα" (image στα αγγλικά) του CD-ROM που θες
να γράψεις.  Ένα πιστό αντίγραφο, bit προς bit, byte προς byte και
sector προς sector ενός CD-ROM δίσκου.  Μπορείς να τα "διαβάσεις" με δυο
τρόπους:

	1. Γράφοντας το image αυτό σε ένα άδειο CD-ROM δισκάκι και
	   κάνοντας ύστερα mount κανονικά το νέο σου CD.

	   Προσοχή εδώ μην γράψεις το image "σαν αρχείο" στο δίσκο.  Να
	   θυμάσαι ότι όλα πλέον τα προγράμματα εγγραφής CD έχουν κάποια
	   επιλογή να διαβάσουν τα περιεχόμενα ενός νέου CD που θες να
	   "κάψεις" όχι από ένα φάκελο αλλά από ένα έτοιμο "image" που
	   έχεις ήδη φτιάξει με κάποιο άλλο εργαλείο εσύ.

	2. Με χρήση του loopback device στον Linux πυρήνα σου.

	   Δοκίμασε να διαβάσεις το manpage του εργαλείου losetup(8).
	   Η γενική ιδέα(ΤΜ) είναι ότι αρκεί να κάνεις κάτι σαν αυτό:

		# losetup /dev/loop0 /path/to/filename.iso

	   κι ύστερα θα μπορείς να χρησιμοποιήσεις το ειδικό αρχείο
	   συσκευής /dev/loop0 για να προσπελάσεις τα περιεχόμενα του
	   αρχείου /path/to/filename.iso σαν να ήταν ένα δισκάκι που
	   έβαλες στο tray του CD-ROM σου:

		# mount -t iso9660 /dev/loop0 /mnt/cdrom

Για τα υπόλοιπα ερωτήματά σου ας απαντήσει κάποιος πιο σχετικός.

- Γιώργος