Redhat 8

Tom Kromid kromigr at yahoo.gr
Thu Jul 17 01:10:39 EEST 2003

kalispera se oloys.

Έχω RedHat 8 και παιδευόμουν μια βδομάδα και βάλε να
συνδεθώ στο ίντερνετ ως user kai oxi ως root.    Ακόμα
δε μπορώ να πιστέψω ότι τα κατάφερα, μιας και η λύση
ήταν πάρα πάρα πολύ απλή!

Αυτό που με μπέρδεψε περισσότερο ήταν το help toy KDE,
το οποίο προτείνει:

  Create a new group (you might want to name it
dialout or similar), and put every user that should be
allowed to use kppp into that group. Then type at the
prompt:

# chown root.dialout /opt/kde/bin/kppp
# chmod 4750 /opt/kde/bin/kppp

Ακολουθωντας τις παραπάνω οδηγίες εδα ότι δεν υπάρχει
το kppp στην παραπάνω διαδρομή παρά μόνο στις:
/usr/bin/kppp  /usr/sbin/kppp

Το ενδιαφέρον είναι ότι στην πρώτη διαδρομή το kppp
είναι με πλήρη δικαιώματα και με σύνδεσμο (αν το λέω
σωστά) προς το consolehelper, ένα εργαλείο που
επιτρέπει στον user να εκτελεί κάποια προγράμματα
χωρίς να είναι ο root. Και μιας και είμαι καινούργιος
στα Linux και τα αγγλικά μου είναι πολύ φτωχά,
περιπλανήθηκα από man se man kai apo howto se howto,
για να διαπιστώσω τελικά ότι απλά έπρεπε να τρέξω το
kppp  από τη διαδρομή /usr/bin/kppp !!!

Τώρα θα ήθελα τη βοήθειά σας για ένα προβληματάκι που
αφορά το τρόπο που πηγαίνω από τον ένα κατάλογο στον
άλλον.

[user at localhost /]$ cd /mnt
[user at localhost mnt]$ cd /cdrom
bash: cd: /cdrom: No such file or directory
[user at localhost mnt]$ cd ../mnt/cdrom      *
[user at localhost cdrom]$

 * Όπως βλέπετε για να πάω από έναν κατάλογο στον
αμέσως επόμενο πηγαίνω μόνο αν κάνω επιστροφή στον
αμέσως προηγούμενο, διαφορετικά δε γίνεται! Δε νομίζω
ότι είναι σωστό και μάλλον θα υπάρχει κάποια λύση
εκτός αν κάνω κάτι λάθος και δεν το ξέρω.