OXI TETOIA PRAGMATA (was Re: Ma... Pou einai oi alloi?)

Nikos Kanellopoulos nkan at otenet.gr
Sun Jul 21 18:09:59 EEST 2002

On Sunday 21 July 2002 12:36, DJ Art wrote:
> κοίτα, είναι και θέμα γοήτρου. Ποιός ξέρει την postgresql ?? πόσοι
> ξέρουν την MySQL ??? :) Η MySQL γίνεται όλο και πιο παντοδύναμη, να
> φτιάξουμε τώρα κάτι καινούριο και για ακόμα μία φορά να είναι φτιαγμένο
> ΧΩΡΙΣ την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και της μόδας ?? :)

Αν θεωρείς τελευταία λέξη της τεχνολογίας μια SQL βάση που δεν υποστηρίζει
ούτε subselect, μάλλον βρίσκεσαι στο 1986. Και να μην μιλήσω για
transactions. H Postgres είναι αρκετά πιο αργή, αλλά είναι ΑΙΩΝΕΣ μπροστά από
κάθε άλλη άποψη.  Δεν θα είναι η ταχύτητα της βάσης o κρίσιμος παράγοντας
για την επιτυχία του project. Και παραβλέπω τελείως τα θέματα αδειών.

> Προτιμώ να είναι υποστήριξη που θα μπεί "με το χέρι" για κάθε μία από
> τις διάφορες βάσεις.

Ξέρεις πού οδηγεί αυτή η νοοτροπία;
Σε προγράμματα που μετά από 2 χρόνια είναι τσουβάλια γεμάτα if-then-else, τα
οποία δεν μπορούν πλεόν να συντηρηθούν και πετιούνται στα σκουπίδια για να
ξαναγραφτούν από την αρχή.
Έτσι γράφουν οι ασχετοι σε VB. Τα τελευταία 2 χρόνια που δουλεύω επαγγελματικά
ως προγραμματιστής έχω δει 3 τέτοια προγράμματα που πήγαν στα σκουπίδια.

> μου φαίνεται πιο απλοϊκό όταν όλα τα κάνεις manually.

Σήμερα δεν κάνεις τίποτα σοβαρό αν δεν πατήσεις πάνω σε κάτι άλλο.
Με τη λογική αυτή θα έπρεπε να γράψουμε και την δική μας βάση.
Σημασία έχει να επιλέξουμε βιβλιοθήκες που υποστηρίζουν σταθερά πρότυπα
και interfaces. Εξ άλλου, μην ξεχνάς ότι έχουμε τον κώδικα στην διάθεσή μας.

Εδώ θα ήθελα να καταθέσω τον δικό μου προβληματισμό:

Μήπως η PHP δεν είναι η κατάλληλη γλώσσα;
Δεν μου αρέσει το ότι μπλέκει την "μηχανή" του προγράμματος με το user
interface. Αυτό είναι γνωστό λάθος με πολύ οδυνηρές συνέπειες. Η προφανέστερη
είναι ότι το πρόγραμμα στην ουσία δεν έχει δομή.
Μήπως θα ήταν καλύτερα να χρησιμοποιήσουμε μια άλλη γλώσσα, πχ Perl ή Python ή
Java, με αντικειμενοστρεφή υποστήριξη; Αυτό θα επέτρεπε και χρήση πιο
προχωρημένων τεχνικών προγραμματισμού (3-tier αρχιτεκτονική, design patterns)
και θα έκανε πιο κατανοητό τον κώδικα. Προσφέρεται και για τεκμηρίωση με UML.

Το πάω πολύ μακριά, θα μου πείτε. Ίσως. Αλλά έχετε προσπαθήσει ποτέ να βγάλετε
άκρη σε 200.000 γραμμές κώδικα με χιλιάδες if-then-else και εκατοντάδες
συναρτήσεις;

--
Νίκος Κανελλόπουλος
www.himaira.net