Web crawling και ελληνική νομοθεσία

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Sat May 18 14:33:35 EEST 2013

On 18/05/2013 13:02, Thanos Kyritsis wrote:

> Και εδώ είναι ακριβώς το σημείο που διαχωρίζω κι εγώ τη "γνώμη" μου
> (και για να μην παρεξηγηθώ, δεν διαφωνώ με τον νόμο).
>
> Θεωρώ πως ειδικά στην Ελλάδα τον παρερμηνεύουμε αυτόν το νόμο. Δύο
> απλά παραδείγματα:
>
> αν σηκώσω μια ιστοσελίδα στην οποία αναφέρω τους βασικούς κανόνες
> άλγεβρας, φαντάζομαι (και ελπίζω) πως δεν μπορώ να ισχυριστώ πως
> κατέχω το copyright. Και παρόλο που μπορεί να έχω από κάτω στο footer
> όλες αυτές τις βλακείες περί αναπαραγωγής, αν κάποιος κάνει crawl το
> site μου φαντάζομαι (και ελπίζω) πως θα αποτύχω αν του κάνω μήνυση.

> [...]

Νομίζω πως γίνεσαι λιγάκι ισοπεδωτικός. :)

Το copyright ούτε αναφέρεται στην ιδέα ούτε εμποδίζει τους άλλους να
σκεφτούν και να καταγράψουν τα ίδια πράγματα με σένα. Το copyright είναι
μια σειρά από δικαιώματα που έχεις πάνω στη δική σου καταγραφή.

Πχ, η καταγραφή των Αρχών της Άλγεβρας από σένα σου δίνει κάποια
δικαιώματα, όχι πάνω στις Αρχές της Άλγεβρας, αλλά στην συγκεκριμένη
καταγραφή αυτών. Είμαι κι εγώ ελεύθερος να γράψω τις Αρχές της Άλγεβρας.
Αλλά δεν είμαι ελεύθερος να χρησιμοποιήσω τη δική σου καταγραφή με τρόπο
που παραβιάζει την άδεια χρήσης της.

Μπορεί όλο αυτό να είναι μια βλακεία και μισή, αλλά, δυστυχώς, είναι ο
μόνος τρόπος που υπάρχει προκειμένου να λύνουν οι άνθρωποι τις διαφορές
τους όσον αφορά τα άυλα αγαθά και θαρρώ ότι αναπόφευκτα αυτόν θα
χρησιμοποιούμε μέχρι κάποιος να σκεφτεί έναν καλύτερο τρόπο.

--
Γιώργος