Web crawling και ελληνική νομοθεσία

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Sat May 18 12:09:47 EEST 2013

On 18/05/2013 10:52, Thanos Kyritsis wrote:

> [...]
>
> Πότε/πού κάποιος όρισε γενικευμένα πως το περιεχόμενο ενός
> οποιουδήποτε website πρέπει να θεωρείται "έργο" αντί για βιτρίνα ?
> Τα περισσότερα sites απλά αποτελούν βιτρίνες, τι νόημα έχει να
> διεκδικούν copyright ?
>
> Όταν ανοίγει μια οποιαδήποτε βιτρίνα (πραγματική ή ψηφιακή), αυτό θα
> έπρεπε να θεωρείται public domain (με βάση τη λογική). Και ας έρθουν
> όλοι να βγάλουν 600 φωτογραφίες, σου κάνουν και τζάμπα διαφήμιση.
>
> Αλλά ναι, οκ, ξέρω τί θα μου πείτε, όλα μετριούνται με λεφτά σήμερα,
> ακόμα και οι πορδές :) Οπότε πρέπει κι ο κάθε γιδοβοσκός να έχει ένα

Από τη στιγμή που μπαίνει το χρήμα στη μέση, χαλάνε τα πάντα. Και,
δυστυχώς, το χρήμα στο ιντερνετ είναι κάτι αναπόφευκτο. Άρα, αναπόφευκτα
είναι και τα προβλήματα που δημιουργούνται εξαιτίας του.

> (Εγώ πάντως είμαι νοσταλγός της εποχής που το skroutz.gr με τσαμπουκά
> έκανε crawl όλες τις ψηφιακές βιτρίνες, στο τέλος τους κέρδισε χωρίς
> να ανοίξει ρουθούνι ....)

Δε νομίζω πως υπάρχει κάτι παράνομο σχετικά με το crawling, indexing και
το 'fair use' του περιεχομένου ενός ξένου website, ακόμη κι αν το
περιεχόμενο αυτό είναι 'All Rights Reserved'. Εκτός ίσως από την
περίπτωση που το crawling γίνεται σε τόσο έντονο βαθμό που δημιουργεί
λειτουργικά προβλήματα σε κάποιο site, οπότε κάποιος μπορεί να αποδείξει
κάποιο είδος ζημιάς.

Προσωπικά δεν βλέπω κάποιο πρόβλημα σ' αυτό που κάνει το skroutz ή άλλα
παρόμοια site. Μια μηχανή αναζήτησης είναι κι αυτό που έχει καταφέρει να
δημιουργήσει μια σχέση αλληλεξάρτησης με τα διάφορα eshop.