Re: Web crawling και ελληνική νομοθεσία

Thanos Kyritsis djart at linux.gr
Sat May 18 13:02:22 EEST 2013

2013/5/18 P. Christeas <xrg at linux.gr>:

> Νομίζω, ο κανόνας του copyright είναι /νόμος/ , όχι απλά πως "βλέπουμε" τα
> πράγματα.
>
> Και καλύπτει οποιαδήποτε έκφραση λόγου (γραπτού, προφορικού κλπ.)

Και εδώ είναι ακριβώς το σημείο που διαχωρίζω κι εγώ τη "γνώμη" μου
(και για να μην παρεξηγηθώ, δεν διαφωνώ με τον νόμο).

Θεωρώ πως ειδικά στην Ελλάδα τον παρερμηνεύουμε αυτόν το νόμο. Δύο
απλά παραδείγματα:

αν σηκώσω μια ιστοσελίδα στην οποία αναφέρω τους βασικούς κανόνες
άλγεβρας, φαντάζομαι (και ελπίζω) πως δεν μπορώ να ισχυριστώ πως
κατέχω το copyright. Και παρόλο που μπορεί να έχω από κάτω στο footer
όλες αυτές τις βλακείες περί αναπαραγωγής, αν κάποιος κάνει crawl το
site μου φαντάζομαι (και ελπίζω) πως θα αποτύχω αν του κάνω μήνυση.

στο ίδιο μήκος κύματος αν είμαι λαχανοπώλης και θέλω να κάνω copyright
(μερικοί μπορεί να το λέγανε και πατέντα) το πόσο όμορφα στήνω τον
πάγκο με τα φασολάκια μου ή κατ' επέκταση αν ποτέ ανοίξω και e-shop
και θέλω να μην μου crawlάρουν/indexάρουν τον τιμοκατάλογο (έλεος).

Από την άλλη, ο διακοσμητής/αρχιτέκτονας ΤΑΔΕ-μπλιμπλικο-art director
που στήνει τη βιτρίνα της πολυεθνικής μπορεί τώρα να πεταχτεί να μας
πεί πως *είναι* έκφραση λόγου η βιτρίνα της Beneton, αλλά ήμαρτον,
κάπου πρέπει να βάλουμε μια διαχωριστική γραμμή.

Δεν μπορεί ό,τι πιάνει το μάτι να είναι copyrightable.