list reply

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Mon Sep 17 17:42:35 EEST 2012

On 17/9/2012 4:38 μμ, Pantelis Koukousoulas wrote:

> Δεν καταλαβαίνω. Ποια ακριβώς είναι η θέση σου τελικά;
>
> Θέλεις να πεις ότι είσαι ικανοποιημένος με την τωρινή κατάσταση ως προς
> τα πνευματικά δικαιώματα ή όχι;

Απαντώ συνοπτικά για να μην ξεφεύγει το topic.

Η άποψή μου είναι αυτή που έγραψα πριν. Ότι το πρόβλημα είναι το κακό
licensing και όχι τα πνευματικά δικαιώματα καθ'αυτά. Αν ήταν τα
τελευταία το πραγματικό πρόβλημα, τότε *σίγουρα* θα είχαμε πρόβλημα και
με τους "ιδιοκτήτες" του FOSS ή του CC-licensed περιεχομένου. Όμως, δεν
έχουμε και αυτό μάλλον ενισχύει την άποψη ότι το πρόβλημα εντοπίζεται αλλού.

Τώρα, αν υπάρχει περιθώριο βελτίωσης των πν. δικαιωμάτων, όπως πχ η
χρονική διάρκεια της ισχύος τους με βάση κάποια κριτήρια κτλ, πιστεύω
πως ναι (χωρίς να είμαι ειδικός).

> Πολύ απλά, αν δεν υπήρχε τρόπος ιδιοκτησίας άυλων
> αγαθών δε θα υπήρχαν και διαφορές :)

Μα εσύ παραπάνω είπες ότι δεν εκδίδεις το software σου ως public domain
για να μη δουλεύεις δωρεάν για τη Microsoft και την Apple. Αν έχεις τώρα
πρόβλημα, γιατί να μην έχεις και τότε; Αν κάποιος άλλος χρησιμοποιήσει
το software σου ή λέει ότι το έφτιαξε αυτός προκειμένου για παράδειγμα
να πάρει μια δουλειά και να κερδίσει χρήματα, γιατί δεν θα έχεις
πρόβλημα, αφού και πάλι θα έχεις δουλέψει για εκείνον δωρεάν;

 Φυσικά αυτή τη στιγμή
> δεν το θεωρώ ρεαλιστικό να καταργηθεί αυτή η νομοθεσία σε
> όλο τον κόσμο "σε μία νύχτα" οπότε η GPL είναι το επόμενο
> καλύτερο :)

Γενικότερα, δεν είναι ρεαλιστικό να καταργηθεί. Είναι σαν να
απορρίπτουμε κάτι που εφηύραν οι πρόγονοι για να ικανοποιήσουν κάποιες
ανάγκες που προέκυψαν, μόνο και μόνο επειδή είμαστε ανίκανοι να το
διαχειριστούμε σωστά.

Η μόνη σοβαρή λύση για μένα είναι η καλύτερη διαχείριση των πνευματικών
δικαιωμάτων από τους κατόχους τους και αυτό θα γίνει με χρήση καλύτερου
και πιο ευέλικτου licensing.

> Από εκεί και πέρα, η αρχική συζήτηση αφορούσε το HELLUG και τα
> υπόλοιπα LUGs και κάποια φανταστική "ασυνέπεια" στο αν αποδέχονται
> ή όχι το υπάρχον νομικό σύστημα. Λέγοντας από τη μια αυτό και τώρα
> το ότι δεν υπάρχει κάτι κακό με την τωρινή νομοθεσία πνευματικών
> δικαιωμάτων δεν μπορώ να βγάλω συμπέρασμα τι θέλει να πει ο
> ποιητής, οπότε ίσως θα μπορούσες να συνοψίσεις.

Θα σε παραπέμψω στα προηγούμενα μηνύματά μου, στα οποία περιέγραψα
πιστεύω επαρκώς τι εννοώ.

Νομίζω δε χρειάζεται να αναλύσουμε παραπάνω το θέμα των πν. δικαιωμάτων.
Είναι χάσιμο χρόνου για όλους. Ο χρόνος θα δείξει τι από όλα πρέπει να
γίνει.

Φιλικά,
Γιώργος