list reply

Pantelis Koukousoulas pktoss at gmail.com
Mon Sep 17 17:52:13 EEST 2012

2012/9/17 George Notaras <gnot at g-loaded.eu>:
> Η άποψή μου είναι αυτή που έγραψα πριν. Ότι το πρόβλημα είναι το κακό
> licensing και όχι τα πνευματικά δικαιώματα καθ'αυτά. Αν ήταν τα
> τελευταία το πραγματικό πρόβλημα, τότε *σίγουρα* θα είχαμε πρόβλημα και
> με τους "ιδιοκτήτες" του FOSS ή του CC-licensed περιεχομένου. Όμως, δεν
> έχουμε και αυτό μάλλον ενισχύει την άποψη ότι το πρόβλημα εντοπίζεται αλλού.

Ωραία, νομίζω τώρα έγινες κατανοητός (παρόλο που διαφωνούμε)

> Μα εσύ παραπάνω είπες ότι δεν εκδίδεις το software σου ως public domain
> για να μη δουλεύεις δωρεάν για τη Microsoft και την Apple. Αν έχεις τώρα
> πρόβλημα, γιατί να μην έχεις και τότε; Αν κάποιος άλλος χρησιμοποιήσει
> το software σου ή λέει ότι το έφτιαξε αυτός προκειμένου για παράδειγμα
> να πάρει μια δουλειά και να κερδίσει χρήματα, γιατί δεν θα έχεις
> πρόβλημα, αφού και πάλι θα έχεις δουλέψει για εκείνον δωρεάν;

Το πρόβλημά μου δεν είναι το να πάρει μια δουλειά και να κερδίσει χρήματα.
Το πρόβλημά μου είναι να μου πουλήσει το δικό μου κώδικα ως κλειστό
(proprietary) λογισμικό χωρίς να μπορώ να δω ή να ελέγξω τι αλλαγές έχει
κάνει κλπ.

Εν ολίγοις το να χρησιμοποιεί κάποιος την ελευθερία που του παρείχα
εγώ (λόγω public domain) σε συνδυασμό με την οικονομική του δυνατότητα
για να καταργεί συστηματικά τη δική μου ελευθερία.

Αυτό είναι που αποφεύγεται με τη GPL, όχι το να βγάζει η όποια εταιρεία
χρήματα.

Αυτό το πρόβλημα, χωρίς την τωρινή νομοθεσία πνευματικών δικαιωμάτων
δε θα υπήρχε.

Συμφωνώ στο να λήξουμε τη συζήτηση εδώ.

Χαιρετισμούς,
Παντελής