list reply

Pantelis Koukousoulas pktoss at gmail.com
Mon Sep 17 16:38:01 EEST 2012

2012/9/17 George Notaras <gnot at g-loaded.eu>:
> Φυσικά και στην περίπτωση αυτή θα δούλευες δωρεάν για την MS και την
> Apple. Και γι αυτό το λόγο βασίστηκες στο νομικό σύστημα για να ορίσεις
> τα όρια της πρόσβασης των άλλων στο software σου.
>
> Αυτή είναι η δουλειά του νομικού συστήματος. Να μπορούν οι άνθρωποι να
> λύνουν τις διαφορές τους. Γιατί είναι κακό αυτό;

Δεν καταλαβαίνω. Ποια ακριβώς είναι η θέση σου τελικά;

Θέλεις να πεις ότι είσαι ικανοποιημένος με την τωρινή κατάσταση ως προς
τα πνευματικά δικαιώματα ή όχι;

> Τα πνευματικά δικαιώματα εφευρέθηκαν για να λύσουν κάποια προβλήματα. Αν
> τα εξαλείψεις, οι πιθανότητες είναι να ξανα-εφευρεθούν, επειδή, από όσο
> καταλαβαίνω, δεν έχεις κάποιο καλύτερο και ρεαλιστικότερο πλάνο για το
> πώς θα λύνουν οι δημιουργοί τις διαφορές τους χωρίς πνευματικά
> δικαιώματα ή κάποιου τύπου ιδιοκτησία άυλων αγαθών. Αν έχεις τέτοιο
> πλάνο, θα σε παρακαλούσα θερμότατα να μου το πεις κι εμένα.

Πολύ απλά, αν δεν υπήρχε τρόπος ιδιοκτησίας άυλων
αγαθών δε θα υπήρχαν και διαφορές :) Φυσικά αυτή τη στιγμή
δεν το θεωρώ ρεαλιστικό να καταργηθεί αυτή η νομοθεσία σε
όλο τον κόσμο "σε μία νύχτα" οπότε η GPL είναι το επόμενο
καλύτερο :)

Από εκεί και πέρα, η αρχική συζήτηση αφορούσε το HELLUG και τα
υπόλοιπα LUGs και κάποια φανταστική "ασυνέπεια" στο αν αποδέχονται
ή όχι το υπάρχον νομικό σύστημα. Λέγοντας από τη μια αυτό και τώρα
το ότι δεν υπάρχει κάτι κακό με την τωρινή νομοθεσία πνευματικών
δικαιωμάτων δεν μπορώ να βγάλω συμπέρασμα τι θέλει να πει ο
ποιητής, οπότε ίσως θα μπορούσες να συνοψίσεις.

Χαιρετισμούς,
Παντελής